جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی سالاری

 حوزه/ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز جوان مسلمان نباید از نظر دینی احساس خلاء کند، گفت: برخی مداحان به سبک و سیاق خوانندگان لس آنجلسی مداحی می کنند که این امر بسیار قبیح و ناپسند است و می تواند پایه گذار رسوم نادرستی در مراسم های دینی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی سالاری صبح امروز در نشست با جمعی از مسئولین هیئت های مذهبی سنندج، با اشاره به اینکه امروز جوان مسلمان نباید از نظر دینی احساس خلاء کند، گفت: روز به روز شاهد افزایش فرقه ها و نحله های منحرف و ضددین هستیم و این خود خطری برای جوانان و نوجوانان و حتی دیگر اقشار می باشند، لذا می طلبد که در مقابل این فرق ضاله کارهای فرهنگی و دینی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: کاری که شما مسئولان هیئت های مذهبی انجام می دهید، در اصل زنده نگه داشتن شعائر دینی در اعیاد و سوگواری های مذهبی است، لذا در بحث فرهنگ دینی باید بتوانید خلاء  موجود را پر کنید.

وی با اشاره به اینکه برخی از هیئت ها باید مراقب نفوذ خرافات دینی باشند، گفت: متاسفانه در برخی از هیئت ها  به جای تزریق شعور دینی به جوان، تنها شور تزریق می شود که این کار باعث می شود نگاه و علم جوان از دین، سطحی و بعضا اشتباه باشد. از سوی دیگر در برخی از هیئت های مذهبی و مداحی ها اشعاری توسط مداح به زبان آورده می شود که اساس تاریخی و دینی ندارند و این خود باعث تشویش اذهان عمومی می شود، لذا مداحان از اشعار مرثیه سرایان بنام و متبحر در مداحی های خود استفاده کنند.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برخی مداحان به سبک و سیاق خوانندگان لس آنجلسی مداحی می کنند که این امر بسیار قبیح و ناپسند است و می تواند پایه گذار رسوم نادرستی در مراسم های دینی شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه مداح در مجالس اهل بیت علیهم السلام بسیار سنگین است، اظهار کرد: مداح ضمن اینکه مجلس را باید به شور برساند، باید به شعور هم برساند و اطلاعات دقیقی از تاریخ زندگی ائمه اطهار(ع) به مخاطبان ارائه دهد که این کاری تخصصی و مهم است.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: اگر نگاهی به سیر مداحی ها از ابتدای انقلاب تاکنون داشته باشیم، بی شک متوجه تغییر محتوایی و آوایی آنها خواهیم شد، لذا پیرغلامان و مداحان پیشکسوت برای اینکه مداحی و مرثیه خوانی مسیر درست خود را برود و دچار انحراف نشود، باید وارد میدان شوند.

وی به برخی از این وظایف اشاره کرد و تصریح نمود: ایجاد شادی در مراسم های مذهبی همانند اعیاد باید شادی عمقی باشد و بعضا از ایجاد شادی های سطحی به شدت پرهیز کنیم تا جوان و یا مخاطبین از دین برداشت سطحی و اشتباهی نداشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha