شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: مسئولان باید مراقب افراد و یا گروه هایی که به دنبال وارد کردن خرافات و مجهولات و شبهات به هیئات مذهبی هستند باشند و این افراد و گروه ها را تحت نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، ظهر امروز در نشست ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان کردستان که با موضوع ماه محرم برگزار شد، گفت: برنامه و مراسم های ایام دهه محرم باید متناسب با وضعیت استان کردستان برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه ها در ایام محرم باید دوری از مسایل تفرقه انگیز باشد و سعی کنیم که برنامه های محرم را مردمی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تاریخ عزاداری های ماه محرم به خوبی نشان می دهد که این مراسم ها همیشه توسط خود مردم مدیریت و انجام گرفته است که نشان دهنده حب و علاقه مردم به امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: متاسفانه بعضا می بینیم که در فضای مجازی کلیپ ها و اخباری منتشر می شود که گردانندان این رسانه ها به دنبال تلقین این مهم هستند که نظام و دولت هزینه های بالایی برای ایام مذهبی همانند محرم هزینه می کند که این شایعه ای بیش از سوی دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) نیست، زیرا تاریخ به خوبی نشان داده است که خود مردم هم مدیریت این مراسم ها و هیئت را داشته اند و هم اینکه هزینه آن توسط خود آنها و ارادتمندان به اسلام تامین شده است.

حجت الاسلام کرمی اظهار داشت: اما با این وجود مسئولان باید مراقب افراد و یا گروه هایی که به دنبال وارد کردن خرافات و مجهولات و شبهات به هیئات مذهبی هستند باشند و این افراد و گروه ها را تحت نظر داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: یکی از مواردی که باید به دقت به آن نگاه کنیم این است که هر منطقه و شهری آیین های خاصی در این ایام دارند، لذا نباید اجازه دهیم این آیین ها در دیگر مناطق کشور رواج پیدا کنند، زیرا در صورت رواج این آیین ها و سنن باید منتظر ورود خرافات و... به برنامه های محرم باشیم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که همیشه دغدغه دینداران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام بوده، این است که تمام کارهای امام حسین علیه الاسلام و اهل بیتش براساس توحید بوده است، لذا باید در این ایام مسئله مهم توحید را در بین مردم برجسته سازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: برای دستگاه های حاکمیتی در کشور نقشه راه "سیره اهل بیت" و "گفتمان امام و رهبری" است لذا این موارد باید مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha