پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اعزام مبلغین افتخاری اربعین

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم در قم با حضور رئیس قوه قضائیه در ۷ شهریورماه خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در گفت و گویی اظهار داشت: برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان، از جمله اقدامات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی پیش از ماه محرم ویژه مبلغان اعزامی می باشد.

وی گفت: در این مراسم حجج اسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی "رئیس قوه قضائیه" و احمد واعظی "رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" به سخنرانی خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این گردهمایی روز ۵ شنبه ۷ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مرکز همایش های غدیر قم واقع در خیابان معلم برگزار خواهد شد.

وی افزود: قریب به ۸۵۰۰ نفر از قم و حدود ۳۰۰۰ نفر از شعب دفتر تبلیغات اسلامی از شب اول محرم تا شب شهادت امام سجاد(ع) به مناطق مختلف تبلیغی اعزام می‌شوند و به برگزاری برنامه‌ های متنوع مانند اقامه نماز جماعت اول وقت در ایام محرم، هدایت و تقویت مراسم عزاداری به ویژه ایام عاشورا و تاسوعا، جلوگیری از ترویج خرافات، توجه دادن و تبیین اهمیت امر به معروف و نهی از منکر می ‌پردازند .

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: تبیین مباحثی در زمینه سبک زندگی اسلامی، ازدیاد نسل و اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، تبیین نشانه ‌های ظهور، حکومت مهدوی و وظایف انسان منتظر، تشکیل جلسات سخنرانی وعظ و خطابه و حلقه‌ های معرفت با محوریت مباحث قرآنی از برنامه ‌های دیگر مبلغان است.

وی خاطرنشان کرد: این مبلغان در ایام تبلیغ خود فعالیت‌ هایی مانند تبلیغ چهره به چهره، ارتباط با نسل جوان، تبیین ارزش‌ ها و دستاوردهای انقلاب، بصیرت‌افزایی و دفاع از مبانی انقلاب به ‌ویژه اصل ولایت‌ فقیه، نظارت بر پرهیز از اسراف در سفره‌ های اطعام و نذورات، دعوت مردم به وحدت و پرهیز از تفرقه و اختلاف را در دستور کار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha