جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صادقی

حوزه/ حجت الاسلام صادقی از اجرای طرح بزرگ «افق» مبتنی بر رفع آسیب های اجتماعی، امور فرهنگی و موضوعات قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رویکرد جدید سازمان اوقاف، ساماندهی خیریه های سطح کشور است، همچنین در جهت رفع آسیب های اجتماعی گام برمی دارد.

وی بیان کرد: طرح «افق» در بقاع متبرکه و امامزادگان راه اندازی شده که سهمیه استان اصفهان در سال ۹۸، ۱۳ بقعه متبرکه است که عبارتند از امامزاده هلال به علی آران وبیدگل، آقاعلی عباس سید کریمان، سید محمد خمینی شهر، سید احمد خوانسار سلطان علی نایین و شاه رضا شهرضا و مقبره علامه مجلسی و زینبیه اصفهان.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه اصفهان ادامه داد: طرح افق سرواژه ای است که برگرفته از واژه های آسیب های اجتماعی، امور فرهنگی و قرآنی است

حجت الاسلام صادقی افزود: در کشور ۸هزار و 51 بقعه متبرکه وجود دارد که ۴۱ امامزاده شاخص و ۷۱۸ بقعه متبرکه در استان اصفهان است و هیئت امنای آن ها می توانند آسیب های اجتماعی و نیازمندان اطراف هر بقعه متبرکه را شناسایی کنند ودر جهت رفع آن به کمک خیرین و سازمان اوقاف کشور اقدام کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکیدی بر تبدیل بقاع متبرکه بر قطب های فرهنگی داشتند سعی در انجام فعالیت های فرهنگی متعددی چون اجرای طرح آرامش بهاری، ایجاد غرفه های معرفتی و اعزام مبلغین را داریم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه اصفهان با اشاره به اینکه 3 هزار و 700 نفر در طرح حفظ مجازی قرآن استان ثبت نام کرده اند، اظهار کرد:  طرح ملی حفط قرآن توسط مربیان قرآنی اوقاف در زندان های اصفهان هم در حال اجرا است و مکررا مبلغین دینی به زندان ها اعزام می شوند.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: براساس اجرای طرح ملی حفظ، 80 هزار نفر در استان حداقل ۳ جز قرآن کریم را حفظ کردند که در محقق سازی این مهم  نقش اصلی را اهل بیت داشتند.

وی متذکر شد: در حال حاضر ۷۰۰نفر مربی قرآنی ذیل اوقاف در سطح استان فعالیت می کنند.

حجت الاسلام صادقی اذعان کرد: قرآن و نهج البلاغه در کشور مهجور و غریب است و باید بیش از گذشته در این زمینه کار کنیم؛ باید وقف قرآنی بیشتر شود لذا از همه خیرین نیک اندیش نیک کردار قرآنی تقاضامندیم در اجرای مسابقات قرآنی هم کمک حال باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha