پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بذل لبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که امامزادگان نقش زیادی در پالایش روح و روان دارند، گفت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» با محوریت بقاع متبرکه در غنای فرهنگی اوقات فراغت جوانان نقش مهمی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، اظهار داشت: هرجایی که اولادی از فرزندان پیغمبر که ویژگی خاصی از قبیل معنوی و اخلاقی داشته باشند برای مردم ارزشمند بوده و هستند و بعد از ارتحال ایشان نیز قبرشان نسل در نسل به یادگار می‌ماند.

وی ادامه داد: امامزادگان مانند مشعل‌های فروزان هستند که دین، اخلاق و معنویت و فضائل پیامبر و رهنمون شدن به ارزش‌های الهی را در جوامع بشری زنده نگه‌داشته و این ارزش‌ها را ترویج و تقویت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی چنین امامزادگانی که رضوان و درود الهی بر آن‌ها باد از طریق سازمان اوقاف و بخش‌های دیگر موردبازسازی قرار گرفتند به‌طوری‌که فضای سبز و امکانات دیگر به این مکان‌های مقدس اضافه شد که رضایتمندی مردم و زائران را به همراه داشت.

وی بابیان این‌که امامزادگان در ترویج خاندان پیامبر و تقویت مبانی دینی نقش مهمی دارند، گفت: همین‌که افراد وارد می‌شوند یک سلامی به امامزاده می‌دهند و دو رکعت نماز می‌خوانند خود این عمل یک پالایش روح و حالت توبه است که کار پسندیده‌ای است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید از اقدامات و عملکرد درخشان سازمان اوقاف در طی 4 دهه اخیر نیز تقدیر و تشکری صورت بگیرد به‌طوری‌که این سازمان توانسته در تبیین جایگاه امامزادگان به‌خوبی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در طول تابستان نیز طرح «نشاط معنوی» با محوریت بقاع متبرکه در غنای فرهنگی اوقات فراغت جوانان نقش مهمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha