پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ریس

حوزه/ دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بومی‌سازی و اسلامی کردن علوم انسانی رمز موفقیت در گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی میرکتولی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه قم که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت حوزه‌های علمیه در خبرگزاری رسا برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب روی 7 محور تبیین شده است که همه این چشم‌اندازها مبانی دینی و قرآنی دارد.

وی ادامه داد: اگر در 40 سال گذشته همه مبانی انقلاب را روی قرآن بنا می‌کردیم امروز در همه زمینه‌ها در بالاترین سطح بودیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرکتولی افزود: تمدنی که در برابر تمدن غرب تعریف کردیم بر اساس قرآن پیش نمی‌رود و این‌یک ضعف است که باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: نارضایتی که امروز در جامعه داریم به خاطر عدم اجرای دستورات اسلام است و مردم از این مهم گله‌دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرکتولی افزود: در زمینهٔ عمل به قرآن ضعیف بوده‌ایم که باید این مهم را جبران کنیم و علاوه بر این در زمینهٔ اقتصاد و سبک زندگی می‌خواهیم با غرب رقابت کنیم در حالی‌که غرب در این زمینه‌ها نتوانسته به‌خوبی عمل کند.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: این بیانیه هم خطوط کلی را مشخص کرده است و در ادامه به‌صورت موردی و جزئی هم اصول را مشخص کرده است که باید عملیاتی شود.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم تأکید کرد: در گام دوم باید دستاوردهای گام اول را شمارش کنیم و بینیم چه چالش‌هایی را در گام اول داشته‌ایم و علاوه بر این نباید دستاوردهای گام اول را نادیده بگیریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بخش مهمی را به دستاوردها اشاره‌کرده‌اند که باید به این موضوع هم توجه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرکتولی علوم انسانی را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: بومی‌سازی و اسلامی کردن علوم انسانی رمز موفقیت در گام دوم انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha