چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عصر جدید

حوزه/ رویکرد عصر جدید در فصل دوم این برنامه باید متنوع تر و جامع تر از قبل باشد؛ مثلا اگر در فصل اول این برنامه بیشتر در زمینه های سرگرمی، هنری و مهارت های ورزشی پرداخته شد، باید در فصل جدید این برنامه به زمینه های علمی، فکری و مذهبی هم پرداخته شود.

خبرگزاری حوزه/ برنامه عصر جدید به عنوان برنامه ای استعدادیاب در تاریخ 27 بهمن 1397 بر روی آنتن شبکه سه سیما رفت و با گذشت زمان توانست با کشف و نشان دادن استعدادهای ایرانی در هر استانی، در دل مردم جا باز کند و یکشنبه ها و دوشنبه ها میهمان خانه های هر ایرانی باشد.

صرف نظر از نقاط ضعف این برنامه پرمخاطب ، این برنامه جدید نشان داد که با یک برنامه جذاب، پویا و متنوع می شود مردم را از رفتن به سمت شبکه ها و کانال های ماهواره ای منصرف کرد و به سمت تلویزیون و برنامه های داخلی جذب کرد.

این برنامه به عنوان پربیننده ترین برنامه در تلویزیون اثبات کرد که مردم نسبت به صداوسیما و مخصوصا تلویزیون اقبال و اعتماد دارند و فقط وظیفه مسئولان سیما این هست که با ساخت و پخش برنامه های متنوع و جذاب، این اعتماد ملی را حفظ کنند.

شاید خیلی ها تصور کنند و منتقد باشند که برنامه عصر جدید تقلید از برنامه شبکه های ماهواره ایست؛ درحالی که در فصل اول این برنامه شاهد حفظ هویت و استقلال ملی و نشان دادن استعدادهایی که در گوشه و کنار کشور هستند و دیده نمی شوند، بودیم.

 برخی از رسانه های معاند در خارج و برخی از فعالان اصلاح طلب در داخل مدتهاست که با حملات تند و شدید به صدا و سیما و برنامه های تلویزیون از ریزش تعداد مخاطبان تلویزیون می گفتند؛ اما خوشبختانه برنامه عصرجدید و شرکت میلیون ها نفر ایرانی در نظرسنجی های این برنامه، کذب بودن اقوال آنها را اثبات کرد.

اما رویکرد عصر جدید در فصل دوم این برنامه باید متنوع تر و جامع تر از قبل باشد؛ مثلا اگر در فصل اول این برنامه بیشتر در زمینه های سرگرمی، هنری و مهارت های ورزشی پرداخته شد، باید در فصل جدید این برنامه به زمینه های علمی، فکری و مذهبی هم پرداخته شود.

البته فعالان عرصه علمی و مذهبی مخصوصا فعالان عرصه علوم معارف اسلامی و علوم قرآنی مثل حافظان و قاریان و ... باید از این برنامه و از این فرصت استقبال و استفاده کرده و ورود نمایند.

ان شاءالله برنامه عصر جدید سرآغاز شناخت و بکارگیری نخبگان و مستعدانی باشد که در گوشه و کنار کشور هستند؛ اما بخاطر کمبود امکانات و دسترسی نداشتن به برخی از مراکز از حضور در عرصه خدمت به نظام محروم مانده اند.

محمدحسین رمضانی، دانش پژوه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

توجه: انتشار یادداشت و مقالات به معنای تأیید یا ردّ آن از سوی خبرگزاری حوزه نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاشف IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    1 0
    نظر استاد رمضانی در رابطه با برنامه عصر جدید عالیه
  • محمد خلج IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 0
    سلام_اولا تشکر از یادداشتتون، ثانیا آیا واقعا راه برای حافظان و قاریان در برنامه عصر جدید باز هست؟ و اینکه آیا عوامل این برنامه در فصل دوم دنبال اینکار واقعا هستند من فکر نمی کنم بهتره دوستان خبرگزاری یادداشت رو به گوش عوامل برسونند
  • مطالبه IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    0 0
    انشاءالله در برنامه عصر جدید دو از مخترعان، نخبگان برخی عرصه ها، قاریان قرآن و مداحان نوجوان و هنرمندان متناسب فرهنگ ایرانی اسلامی هم استفاده شود و بازخورد آن دیده شود، حمایت مردم از هنر خانم عبادی نشان حمایت از هنر آذین به فرهنگ ایرانی اسلامی بود.. هنرهای نهفته بسیاری در کشور ما وجود دارد که خبر نداریم و انشاءالله منتظر دیدن شان هستیم... باید کاری کنیم هنر از دست سلبریتی های بیسواد فرهنگ اسلامی گرفته شود.. باید کاری کرد که در میلادها و اعیاد مذهبی از هنرمندان واقعی دعوت شود، چند کلمه خوب بشنویم، مثل پارسا خایف که بین صحبت هاش آیه قرآن هم شنیدیم، برعکس سلبریتی ها که همیشه بین صحبت هاشون یک کلمه درست و حسابی نشنیدیم... درباره کاراکتر و ژانر و...