جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 861782
۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
ماندگاری

حوزه/ روحانی و مبلّغ باید مواظب باشد خودش را ارزان به افراد و کاندیدا نفروشد. روحانی نباید خودش را خرج کسی کند. باید ملاک ها و ارزشها را به مردم نشان داد تا مردم، نماینده انقلابی و ولایی انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری پیش از ظهر امروز در همایش تبلیغی محرم که با شعار یاوران مردم و از سوی مؤسسه خانه خورشید در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد گفت: تبلیغ نیازمند به چند پیش نیاز است از جمله آن تعلیمات تخصصی است. طلبه ای موفق است که معارف و مخاطب را بشناسد و اهل مطالعه باشد.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: پیش نیاز دوم، تمرین، برقرار کردن ارتباط با مردم و جوانان و گوش دادن سخنرانی منبری های معروف است. این مسئله باعث مهارت افزایی می شود.

وی عنوان کرد: طلبه ای در عرصه تبلیغ موفق است که  بتواند با مردم و نسل جوان ارتباط برقرار کند. اگر کسی نتواند این کار را  انجام دهد، نمی تواند فرد موفقی در عرصه تبلیغ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: پیش نیاز سوم،  انتخاب درست واژگان است. منبری باید بلد باشد چگونه از الفاظ به درستی بهره ببرد.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: تبلیغ رسالت الهی است؛ برای همین نیازمند توفقیات الهی است. اگر توفیق الهی می خواهیم باید روی مواردی مانند نماز شب، اخلاق، قرآن و ... کار کرد و پایبند بود.

وی عنوان کرد: اگر تبلیغ نوعی طبابت است. در این طبابت مواردی مانند مخاطب شناسی و تشخیص درست و پیش گیری، کنترل و درمان رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: اگر تبلیغ نوعی تجارت می باشد که اقتضائاتی دارد و از جمله آن، باید مواظب کم فروشی بود. باید اهل مطالعه باشد. انسان تاجر سعی می کند، متاعش را به بالاترین قیمت بفروشد، منبری هم باید این گونه عمل کند، دنبال چانه زدن سر قیمت نباشد.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: منبری و روحانی نباید خودش را ارزان بفروشد. امسال سال انتخابات مجلس است. مبلغ باید مواظب باشد خودش را ارزان به افراد و کاندیداها نفروشد. روحانی نباید خودش خرج کسی کند. باید ملاک ها و ارزشها را به مردم نشان داد.

وی عنوان کرد: این مملکت کمبود ندارد، ولی مدیر دلسوز کم دارد. مجلس مدیر دلسوز می خواهد. این افراد باید وارد مجلس شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: مبلغ موفق کسی است که مستند، قابل فهم و ساده و روان حرف بزند و برای هدایت مردم واسطه گری کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha