جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار نماینده ولی فقیه در هرمزگان با مراجع و علما

حوزه/رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که صحیفه سجادیه عامل مهم و موثری برای ارتباط با سایر ادیان و مذاهب است گفت: عوامل متشرکی برای ارتباط روحی و معنوی با سایر ادیان وجود دارد و ادعیه اهل بیت(ع) به ویژه صحیفه سجادیه در این بین بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله مصباح یزدی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و اعضای شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد،با اشاره به اهمیت ترویج معارف ناب صحیفه سجادیه در جامعه اسلامی و حتی در میان سایر ادیان الهی گفت: محبت اهل بیت(ع) سرمایه بزرگ خداست برای وحدت دنیای اسلام  و باید این توفیق را قدر دانست که این سرمایه را شناخته ایم و از آن هم برای نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه استفاده کنیم و هم برای وحدت دنیای اسلام.

ایشان  با اشاره به اینکه معارف اهل بیت(ع) به ویژه صحیفه سجادیه عامل مهم و موثری برای ارتباط با سایر ادیان و مذاهب است گفت: عوامل متشرکی برای ارتباط روحی و معنوی با سایر ادیان وجود دارد و ادعیه اهل بیت(ع) به ویژه صحیفه سجادیه در این بین بسیار موثر است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه متاسفانه کار زیادی برای شناخت صحیفه سجادیه انجام نشده است گفت: کارهایی کم و بیش انجام شده است اما آنچنان که باید و شاید در مورد صحیفه سجادیه کار خاصی صورت نگرفته است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به برکات ویژه محبت اهل بیت(ع) در رشد معنوی فرد و جامعه خاطر نشان ساخت:  ما اگر به راستی بدانیم که اهل بیت (ع) چه کسانی هستند و دارای چه کمالاتی می باشند، قطعا بر ارادت و محبتمان به آن ها افزوده می شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: غالب ما که به اهل بیت (ع) محبت داریم به خاطر آن است که فضایلی از آن ها شنیده ایم و انتظار داریم که کمابیش از فضایل و کرامات آن ها نصیب ما هم بشود و حاجتمان روا گردد.

وی افزود: کلمه جامع بین همه علما و بزرگانی که ما در محضر آنان درس خوانده ایم این بوده است که "ما هرچه داریم در سایه توسل به اهل بیت(ع) بوده است".

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که حضرت معصومه (س) هیچ سلام و عرض ارادتی را بی پاسخ نمی گذارد، اظهار داشت: بی شک فاصله مقام پیامبر (ص) با حضرت معصومه(س) قابل تصور نیست و بعد ما باید ببینیم که فاصله جایگاه خدا و پیامبر (ص) چقدر است که این هم برای ما قابل فهم نیست، این در حالی است که اگر هزاران استاد بخواهند همه عمر خود را صرف کنند که جایگاه پیامبر (ص) را درک کنند، هرگز نخواهند توانست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شرکت در مجالس عزا، اطعام ها، نذورات، خدمت به دوستداران اهل بیت(ع) را نوعی ابراز عشق و علاقه به خاندان نبوت دانست و گفت: وقتی محبت به آثار یک چیز زیاد شد جوهر محبت به ذات آن شیء تعلق پیدا می کند؛ این محبت ها ما را به خدا می رساند. 
  
استاد اخلاق حوزه با تاکید بر اینکه محکم کردن ارتباط با اهل بیت علیهم السلام موجب سرعت رشد در معنویت می شود اظهار داشت: کسانی که در صدد تهذیب نفس هستند و می خواهند به قرب الهی برسند هرچه بیشتر عوامل دخیل در آن را بشناسند بیشتر به خدا نزدیک می شوند، مهم ترین عامل در این راستا محبت اهل بیت(ع) است. 

عضو جامعه مدرسین با اشاره به لزوم اخلاص در تحصیل گفت: کلید همه این فضایل از محبت به اهل بیت (ع) و حضرت معصومه (س) ناشی می شود.

این استاد اخلاق صرف نظر کردن خداوند از گناهان را بی حساب ندانست و افزود: همانطور که در روایات داریم هرکس نماز پنج گانه را درست انجام دهد گناهانش آمرزیده می شود، محبت به اهل بیت(ع) نیز موجب پاک شدن آلودگی های انسان می شود، شاید کار کوچکی به نظر آید ولی اثر بسیار زیادی دارد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha