شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حیدری کبیر

 حوزه/ معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: هیچ کسی منکر انتقاد سازنده نیست، ولی خطیبان و ائمه جمعه باید در کنار بیان انتقادات و مشکلات، راهکار را نیز ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مهدی حیدری کبیر صبح امروز در جلسه تخصصی با ائمه جمعه استان کردستان که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه ای سنندج برگزار گردید، اظهار داشت: مدیران مراکز بزرگ سطح استان کردستان باید نسبت به رصد این موضوع که تا چه میزانی خطبه‌ها به مسائل روز داخلی و خارجی ارتباط داشته، اهتمام جدی داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: باید اذعان کنیم که یکی از مشکلات و معضلات ما در برخی از خطبه های نماز، مسئله کم بار بودن آنهاست که این مسئله باید توسط خطیبان رفع شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: هیچ کسی منکر انتقاد سازنده نیست، ولی خطیبان و ائمه جمعه باید در کنار بیان انتقادات و مشکلات، راهکار را نیز ارائه دهند.

حجت الاسلام حیدری کبیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آستانه ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) هستیم؛ لذا ائمه جماعات و جمعه باید به مخاطب و مردم علت ایجاد انحراف در دین اسلام پس از فوت پیامبر (ص) را اعلام کنند و در این زمینه اطلاع رسانی دقیقی داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: قیام امام حسین علیه السلام علیه ظلم و جور خود یکی از دلایلی بود که نشان می داد اسلام ناب محمدی از مسیر اصلی خود منحرف شده و نوه رسول خدا (ص) به دنبال احیا دوباره اسلام اصیل است.

وی ادامه داد: در قیام امام حسین علیه السلام علیه حکومت ظلم و جور در صحرای کربلا به خواهرش حضرت زینب (س) فرمودند که دین اسلام به حدی تحریف شده است که بی شک سپاهیان یزید حتی به پیراهن کهنه من هم رحم نخواهند کرد.

حجت الاسلام حیدری کبیر اظهار داشت: تاریخ به عینه نشان داد که در روز عاشورا جای ارزشها تغییر کرده و جامعه نبوی به جامعه دنیوی مبدل گشته بود.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان سخنان خود گفت: تاریخ برای همه ما مایه عبرت و درس آموزی است و در آن حقایق و پندهای بسیاری نهفته است، لذا در ایام محرم ائمه جمعه و جماعات سعی کنند که واقعیت های این دهه را برای جامعه اسلامی بیان کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha