سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نگاه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به کردستان بسیار ویژه و خاص است، لذا باید در انجام امور مردم با جدیت و صداقت کار کنیم.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مدیران ارشد استان کردستان در چهارمین روز از هفته دولت، ظهر امروز با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار گفت: سازمان بازرسی استان کردستان در آخرین آمار خود نشان اعلام کرد که سلامت اداری در کردستان 98 درصد است که نشان می دهد تنها در بحث فساد اداری 2 درصد در این خطه داریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در ادامه تاکید کرد: با این وجود بازهم باید با این 2 درصد از مدیران متخلف برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان در بحث شکایات اداری رتبه 31  کشور را دارد، عنوان کرد: این آمار نشان می دهد که میزان شکایت مردم از مسئولان و مدیران این استان کم است، پس اخباری که برخی از رسانه ها مبنی بر فساد اداری بالا در کردستان اعلام کرده اند، صحت ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها در اخبار خود مبالغه می کنند و وضعیت نامناسبی از کردستان منعکس می کنند در حالی که اینگونه نیست و قیمت بسیاری از اجناس در این استان نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار پایین تر و ارزان تر است.

وی ادامه داد: فساد اگر هم ناچیز باشد باید با آن به شدت برخورد کنیم، زیرا همین فساد اندک هم می تواند نظام و دولت را زیر سئوال ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: متاسفانه تساهل و فساد برخی از زیرمجموعه های مدیریتی باعث می شود که مدیران زیر سئوال بروند که این اجحاف بزرگی در حق نظام است، لذا از دستگاه های نظارتی می خواهیم که با این موارد فساد به شدت برخورد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: یکی از کارهایی که باید دولت در صدر امور خود قرار دهد نظارت دقیق بر فضای مجازی است و در چند روز گذشته هم شاهد دستگیری یکی از فعالان فضای مجازی بودیم که همواره در پی تزریق یاس و ناامیدی در سطح استان بود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: باید بتوانیم تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت برای انعکاس خدمات نظام و دولت استفاده کنیم و با سیاه نمایی هایی که زمینه یاس در کشور را ایجاد می کنند، مقابله کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه مدیران در اطلاع رسانی به مردم دقیق و صحیح عمل کنند، گفت: برای جلوگیری از سیاه نمایی برخی افراد مغرض در فضای مجازی مدیران در آمار واقعی را به جامعه اعلام نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: استفاده از مدیران نالایق و ناکارآمد هم مصداق فساد است و باید گفت که جدیتی که در استان برای شفاف سازی در زمینه فساد اداری وجود دارد، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی خیانت امری نکوهیده و غیربخشش است، تاکید کرد: از مدیران می خواهیم که کارکنان و نیروهای کارآمد و ناکارآمد خود را از همدیگر جدا کنند و به مانند حضرت علی علیه السلام با هرگونه تخلف به شدت مقابله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: برخی اوقات شاهد اسراف و ریخت و پاش های بی مورد هستیم و گاهی هم استفاده نکردن به موقع از بیت المال موجب اسراف می شود که باید با هر دو مورد مقابله کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مدیران باید در کار خود همواره تقوا داشته باشند و مسایل شرعی را رعایت نمایند، زیرا توجه به این مسایل باعث حل شدن بسیاری از معضلات می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha