جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلامت اداری

حوزه/ نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: نشر شایعه مقام نخست فساد اداری برای استان کردستان از نظر حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی امری سنگین و هزینه دار است، زیرا همین شایعه می تواند زیان های جبران ناپذیری برای این استان و مردمانش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، ظهر امروز در نشست با معاون مدیرکل کمیته امداد امام (ره)، معاون فرهنگی شهرداری و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حوزه علمیه کردستان برگزار شد با اشاره به انتشار برخی اخبار کذب در رسانه های مجازی و مکتوب درباره فساد اداری در ادارات کردستان، گفت: در هفته های اخیر برخی از رسانه ها اخباری در انتقاد به ضعف و فساد سیستم اداری این استان منتشر کردند که واکنش های تندی از سوی برخی از مسئولان ارشد کردستان به دنبال داشت.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: بی شک انتشار این خبر در سطح ملی ـ چه واقعیت داشته باشد چه گزافه گویی باشد ـ می تواند تبعات بسیار بدی برای این استان و آینده سرمایه گذاری آن داشته باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: به هر حال اگر هم این موضوع هم واقعیت داشته باشد که ندارد، باید سریعاً متولیان و دستگاه های نظارتی اوضاع را کنترل کنند.

 با اشاره به انتقاد تند و به موقع نماینده ولی فقیه در استان کردستان به این شایعه، افزود: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی در واکنشی تند به این موضوع اعلام کرده است که "این که در فضای مجازی و یا برخی رسانه‌ها اعلام شده کردستان به لحاظ فساد اداری، استان اول کشور است، نمی‌توانم قضاوتی روی آن داشته باشم، ولی در مجموع این حرف بسیار بد و سنگین است. استاندار باید با تشکیل یک تیم تخصصی به صورت جدی رسیدگی کند، اگر واقعیت دارد خیلی سریع برخورد شود وگرنه ما برای مقابله با موضوع و اطلاع‌رسانی‌ها ورود خواهیم کرد".

دریایی ادامه داد: نشر شایعه مقام نخست فساد اداری برای استان کردستان از نظر حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی امری سنگین و هزینه دار است، زیرا همین شایعه می تواند زیان های جبران ناپذیری برای این استان و مردمانش داشته باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: به هر حال استان در برخی از حوزه ها دارای کمبودهایی است که هیچ کسی نمی تواند منکر آن شود و این امری طبیعی است، ولی با این وجود نباید اجازه دهیم این کمبودها و کم کاری ها سبب ایجاد وضعیت کنونی در استان شود و اینگونه از کردستان در بحث فساد اداری در سطح کشور نام برده شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران ارشد باید تعاملات خود را برای ارتقا سطح زندگی مردم بیشتر کنند، بیان داشت: در این برهه خاص و موقعیت ویژه که برای استان پیش آمده است فرصتی برای کم کاری و توقف نداریم و باید به شناسایی کمبودها و نقاط ضعف کردستان در بخش گوناگون رسیدگی کنند، زیرا خدمت به مردم یکی از اهداف اصلی انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عدالت IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    1 0
    این همه غوغا برای چه ؟ خب واقعا فساد هست دیگه . دنبال برطرف کردن فساد باشید . نه اینکه با غوغاسالاری بخواهید فساد را نادیده بگیرید.
  • حسین IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    0 0
    چرا به جای بررسی و رفع فساد به دنبال این هستید که وجود فساد را انکار کنید .
  • امیر کبیر IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    1 0
    آقایان محترم سعی کنید فساد را برطرف کنید.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    0 0
    اگر خبر ندارید که وای به حال شما و آگر خبر دارید وای به حال جامعه .
  • حسنی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    1 0
    فساد که توی کل کشور هست . اصل اینه که چه جوری با آن مقابله کنیم . مسئولانی که خود دچار فساد شده اند مسلما نمی توانند با آن مقابله کنند .!!!