جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی- امام جمعه خرمآباد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه روح نهضت سرخ امام حسین (ع) مقاومت است و نه تسلیم و سازش، گفت: باید شاخصه های استکبار ستیزی و دشمن شناسی قیام عاشورا را در بین آزادی خواهان گسترش داد و این مولفه ها را فرهنگ سازی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرّم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، ظهر امروز در همایش عاشوراییان که با حضور مبلغان و هیئات مذهبی استان، در سالن همایش جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به اینکه اجتماع عاشوراییان بزرگترین اجتماع در جهان است، گفت:محرم ماه وحدت امت اسلامی، معرفت و بصیرت دینی است که باید  مبلغان، مداحان و ذاکران از ظرفیت تبلیغی این ماه در راستای گسترش معنویت در جامعه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) جزئی از لشکر امام حسین (ع)هستند، بیان داشت: مبلغان دینی ستون و حافظ آموزه های اسلامی و اخلاقی هستند که همواره با تمام توان در راستای نشر معارف حسینی در جامعه قدم بر می دارند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید تلاش کنیم که نهضت امام حسین(ع) را به نهضت مهدوی متصل کنیم، گفت: دشمنان از حضور پرشور و شعور مردم در عزاداری های این ماهها هراس دارند و بدنبال تحریف اهداف قیام حسین(ع) هستند که در این زمینه باید در جامعه بصیرت افزایی لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه امروز کنگره عظیم اربعین حسینی بزرگترین اجتماع جهانی به نام امام حسین(ع) است، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های تبلیغی این کنگره در راستای تبلیغ دین و اهداف اسلام بهره گیریم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه روح نهضت سرخ امام حسین (ع) مقاومت است و نه تسلیم و سازش، گفت: باید شاخصه های استکبار ستیزی و دشمن شناسی قیام عاشورا را در بین آزادی خواهان گسترش داد و این مولفه ها را فرهنگ سازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) باید مراقب اشعار و لحن کلام خود در مداحی ها باشند، گفت: مجالس عزاداری باید به شعور حسینی و بصیرت افزایی منجر شود و در این راستا باید مبلغان و ذاکران اهل بیت(ع) همت خود را بکار گیرند.

وی در پایان اخلاق و معنویت را از مهمترین اصول مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و یادآور شد: مبلغان و مداحان توجه به این مهم را در راس برنامه های تبلیغی خود قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha