چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با بیان اینکه برخورداری از سوگ عزاداری، روح حماسی و حسینی و درس و پیام حسینی سه مشخصه مراسم مطلوب عزای محرم است، گفت: مراسم ما در ماه محرم باید هم حزن داشته باشد، هم روحیه حماسی را در جان و جامعه ما بدمد و هم پیام‌های عاشورا را به‌عنوان سبک زندگی عاشورایی منتقل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست مشورتی ستاد مرکزی اجتماع بزرگ جوانان حضرت علی‌اکبر (ع)، با تأکید بر دوری از آسیب‌های عزاداری، اظهار کرد: باید به سمت عزاداری‌های ساده و بی‌تکلف حرکت کرده و از این طریق معنویت و اخلاق را در جامعه گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه عزاداری در ماه‌های محرم و صفر نشانه مودت اهل‌بیت است، افزود: محبت با مودت تفاوت دارد، زیرا محبت کار دل بوده و مودت کار میدانی است و درحالی‌که همه در دل خود اهل‌بیت را دوست داریم در محرم این دوستی و محبت را آشکار کرده و به میدان می‌آوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ما در ماه محرم اسلام ناب را به تصویر می‌کشیم اسلام نابی که امام انقلاب را با هدف حاکمیت آن رهبری کرد و امروز طرفداران مناسبی در دنیا پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید عزاداری‌های ما هم سوگ، هم حماسه و هم پیام داشته باشد، اظهار کرد: مراسم ما در ماه محرم باید هم حزن داشته باشد، هم روحیه حماسی را در جان و جامعه ما بدمد و هم پیام‌های عاشورا را به‌عنوان سبک زندگی عاشورایی منتقل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برخورداری از سوگ عزاداری، روح حماسی و حسینی و درس و پیام حسینی سه مشخصه مراسم مطلوب عزای محرم است، افزود: در این راستا باید نقطه‌ضعف‌های سال‌های گذشته را جبران کرده و نقطه قوت‌ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) متعلق به همه بوده و همه باید برای بهتر برگزار شدن آن تلاش کنند، اظهار کرد: در این زمینه سنت‌های خوب را پاس داشته و سنت‌های غلط را از زندگی و مراسم خود حذف کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عاشورا منبع برکت و خدمت است، گفت: در عاشورا و دهه محرم مردم زیادی اطعام شده و هزاران نفر کنار سفره اباعبدالله الحسین (ع) اطعام می‌شوند که این از برکات وجود سیدالشهدا (ع) است.

وی با بیان اینکه ساخت مساجد و حسینیه‌ها هم از برکات و خدمات دستگاه امام حسین (ع) است، اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم روزبه‌روز بر کمیت و کیفیت کار افزوده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی در بجنورد در روز هشتم محرم، اظهار کرد: در این راستا باید تقسیم کار شایسته بین همه هیئات صورت گیرد و همه در این تجمع سهیم باشند.

وی خطاب به مسئولان ستاد مرکزی اجتماع بزرگ جوانان حضرت علی‌اکبر (ع)، گفت: در این زمینه شرکت سهامی معنویت و عزاداری تشکیل دهید تا همه احساس کنند در این عظمت و شکوه نقش داشته و تأثیر دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: البته در این کار بزرگ و حرکت خوب هم این بی‌تکلفی را ادامه دهید؛ یعنی سروصداهای جانبی هیئت را کم کرده و بر محتوا بیفزایید.

وی با تأکید بر اینکه آنچه باید هم‌وغم ما باشد این است که تأثیرگذاری سالیانه داشته باشیم، اضافه کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ اصیل اسلامی و حسینی را در هیئات مذهبی و مراسم عزاداری ترویج دهیم تا جامعه ما حسینی و عاشورایی به راه پرافتخار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha