یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان-مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: تداوم قاچاق کالا عملا تحقق شعار «رونق تولید» را بی اثر می کند، لذا واکنش علمای اهل سنت و اهل تشیع استان کردستان به این پدیده نامیمون بسیار به جا و به حق است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به سفر اخیر سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجای کشور به استان کردستان اظهار داشت: یکی از معضلات مهم که همواره استانهای مرزی همانند کردستان را آزار می دهد، بحث قاچاق کالاست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: تداوم قاچاق کالا عملا تحقق شعار «رونق تولید» را بی اثر می کند، لذا واکنش علمای اهل سنت و اهل تشیع این استان به این پدیده نامیمون بسیار به جا و به حق است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از صنایع تولیدی کشور توسط قاچاق کالا و قاچاقچیان بلعیده شده است، بیان داشت: کنترل شدید در مبادی ورودی یکی از ضروریات است که باید در اولویت گمرکات کشور و نیروهای مرزبانی قرار بگیرد، امروز به جرات می توان گفت چندین برابر کالاهای تولیدی داخل کشور، کالای قاچاق در بازار داخلی موجود است که این امر ضربه این سنگینی به اقتصاد مقاومتی کشور می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: اگر به دنبال تحقق واقعی شعار « اقتصادی مقاومتی» که از منویات امام خامنه ای است، می باشیم، باید بتوانیم در امر مبارزه با قاچاق کالا که عملا در حال فلج کردن اقتصاد کشور است، مبارزه جدی و بدون اغماض داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: البته مضرات ورود قاچاق کالا تنها منحصر به ضربه زدن به اقتصاد کشور نمی شود، بلکه در کنار ورود کالاهای قاچاق شاهد ورود بخشی از فرهنگ غیر اسلامی و غربی هستیم، ساخت و علمکرد کالاهای قاچاقی که وارد کشور می شود به موازین شرعی و ملی ما هیچ سنخیتی ندارد، لذا مسئولان در بحث مبارزه با قاچاق کالا نباید هیچ کوتاهی داشته باشند.

این استاد حوزوی در ادامه با انتقاد به شایعات برخی از رسانه ها در هفته های اخیر و سیاه نمایی آنها در بحث فساد اداری در کردستان، عنوان کرد: سئوال اینجاست که کانال های تلگرامی و فعالان فضای مجازی چگونه این آمار و ارقام را به دست می آورند و سپس این برچسب ناجور را بر چهره استان کردستان و مدیران آن می زنند؟! مگر نهادهای دولتی آماری از عملکرد مدیران خویش ندارد؟!

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: از رسانه های مکتوب و مجازی درخواست داریم که نسبت به انتشار هر خبری دقت و تحقیق کنند تا شاهد ایجاد اینگونه مسایلی در استان نباشیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha