جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 862981
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
اوقاف بانه

حوزه/ همایش «امینانه نیات واقفان»، با حضور واقفان و مسئولان محلی، در سالن جلسات اداره اوقاف شهرستان بانه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش «امینانه نیات واقفان»، ظهر امروز با حضور امام جمعه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، در سالن جلسات اداره اوقاف بانه برگزار گردید.

در این مراسم، ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه بانه اظهار داشت: باید با استفاده از امکاناتی که داریم سنت حسنه وقف را در جامعه نهادینه کنیم و آن را رواج دهیم.

امام جمعه بانه در ادامه سخنان خود عنوان کرد: بخش اعظم نیت واقفان در کردستان به ویژه در شهرستان بانه وقف بر مساجد است که این سنت باید در دیگر بخش های جامعه نیز جاری و ساری شود.

ماموستا حیدری ابراز داشت: در حال حاضر در بخش های مختلف جامعه نیازمند حضور واقفین هستیم؛ در بخش هایی همانند فرهنگی، علمی، پزشکی، آموزشی و....

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:« آنچه پس از مرگ باقی می ماند، صدقه جاریه، اولا و عمل صالح است که سودش به دیگران برسد».

امام جمعه بانه در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه امروز باید گفت که بانه از نظر امنیت جزو شهرهای امن کشور و کردستان است که این را باید نتیجه تلاش شبانه روزی نیروی نظامی و امنیتی و نیز خود مردم منطقه دانست.

در ادامه این همایش، آرمان شریفی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه اظهار داشت: خوشبختانه باید گفت که مهمترین دغدغه ماموستایان شهرستان بانه اجرای دقیق نیات واقفین است که این امری پسندیده و مهم می باشد. همچنین ماموستایان شهرستان بر نیات واقفین بانه نظارت کامل دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه گفت: در سالجاری بیش از ۱۶ مورد وقف در استان کردستان انجام گرفته است که ۱۲ مورد از این وقف ها مربوط به شهرستان بانه است.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم، بیش از۲۰۰ بسته غذایی بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)  و بهزیستی شهرستان بانه پخش گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha