جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گفت وگو با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: ما برای معرفی و تاریخ کهن حوزه های علمیه برای نسل امروز و آیندگان نیازمند موزه هایی هستیم تا این میراث کهن را برای نسل امروز و فردا معرفی و تببین کند.

آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه بازدید از موزه دین و دنیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، اظهارکرد: در دنیای امروز معرفی هر فکر، ایده و نهادی به این است که در قالب موزه ها و تصاویر به صورت تاریخ مجّسم جلوه گری کند و متبلور شود و موزه اگرچه از گذشته بوده است اما در دنیای معاصر با رشد بیشتری همراه می باشد.

عضو شورای عالی  حوزه های علمیه افزود: موزه های یکی از ارکان اصلی فرهنگ ساز دنیای امروز می باشند. فعالیت موزه ها در فضای واقعی و مجازی نقش موثری در فرهنگ سازی جوامع و ملت ها دارد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: ما در فضای معرفی و تاریخ حوزه ها نیازمند موزه های جامعی هستیم تا بتوانیم سیر و فرایند، خدمات و محصولات آن را برای جامعه معرفی و تببین گردانیم تا جامعه حس کند که حوزه یعنی چی و افتخارات آن کدام است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: فراتر از بحث معرفی و تاریخ حوزه، می توانیم در معرفی دین، قواعد و قوانین همچنین مخزن احکام دین و فقه نیازمند موزه هایی هستیم که بتواند به خوبی این مفاهیم را تفهیم و منعکس کند.

آیت الله اعرافی به توسعه و تجهیز موزه دین و دنیا اشاره کرد و افزود: دوستان ما در موزه دین و دنیا توانسته اند با دستانی خالی و همتی بلند امکاناتی ویژه ، خودجوش را که مورد تأیید مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید می باشد را انجام دهد و همه وظیفه داریم با کمک به دوستان اثر بخشی تلاش مجموعه را نه تنها در ایران بلکه در جهان 10، 100 و یا 1000 برابر کنیم چرا که ذات کار ایشان بین المللی است.

امام جمعه قم تصریح کرد: شهر مقدس قم به عنوان ام القری جهان اسلام یکی از بین المللی ترین شهرهای ایران و کشورهای منطقه است بطوریکه در حال حاضر بیش از یکصدهزار طلبه از 130 کشورجهان و طلابی از همه شهرهای ایران در آن حضور دارند و کمتر کشوری است که تا کنون به شکلی پیامی از قم دریافت نکرده باشد. حضور سالانه میلیون ها زائر و سفر نخبگان عالم به این شهر می طلبد هر کاری که در قم پیاده می شود با یک پیوست بین المللی همراه باشد و این نکته را هم به مسئولان اجرایی شهر گفته ام که هر اقدام، طرح در قم اجرا می کنید متناسب با آن پیوست بین المللی را مهیا سازید.

گفت وگو از پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha