جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاهی از یادبودهای حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ

حوزه/ در نمایشگاه یادبودهای حمله ترورریستی به مساجد کرایست چرچ در 15 مارس قرار است یادگارهای به جا مانده از مردم برای ادای احترام به قربانیان از جمله نامه ها ، کارت ها ، سنگ های نقاشی شده ، اسباب بازی ها و شمع ها به نمایش گذاشته شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از استار نیوز، نمایشگاهی از یادگارهای باقی مانده پس از حمله تروریستی روز 15 مارس به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند، جمعه شب برگزار می شود.

تا هفته ها پس از این حملات، پیام ها و یادگارهایی از سوی مردم نیوزیلند در امتداد خیابان رولستون در نزدیکی باغ های گیاه شناسی در مساجد لینوود و النور گذاشته می شدند و مردم به این شکل همدلی شان را به کشته شدگان این حمله خونین نشان می دادند.

این نمایشگاه قرار است روزهای شنبه و یکشنه در ماه ششم بزرگداشت تیراندازی برگزار گردد. ادای احترامات (یادگارها و پیام های مردم) بخشی از غلیان احساسات ملی و بین المللی از همدردی و همبستگی با قربانیان حملات و همچنین خود جامعه اسلامی بودند.

آنها با همکاری مسلمانان و کارمندان باغ گیاه شناسی توسط شورای شهر جمع آوری و مستندسازی شدند.

یک تیم از گالری هنر شهر کرایست چرچ نیز این آیتم ها را ارزیابی کرده و مواردی را برای نشان داده شدن در مرکز اجتماعات و همچنین منطقه بالکن طبقه بالای نمایشگاه انتخاب کردند.

نامه ها ، کارت ها ، سنگ های نقاشی شده ، اسباب بازی ها و شمع ها از جمله مواردی هستند که بازدید کنندگان قادر به مشاهده آن خواهند بود. هدایای ارسال شده به کرایست چرچ از سراسر جهان نمایش داده می شود و همچنین عکس ، فیلم و برنامه گفتگو در سالن گالری برگزار خواهند شد.

لینه دالزیل شهردار کرایست چرچ گفت: سالگرد بزرگداشت 6 ماهگی این حمله، فرصتی است برای انعکاس آنچه به وقوع پیوست و تقویت  روحیه اجتماعی که پس از این واقعه به وجود آمد.

شهردار گفت: سالگردها همیشه دشوار هستند، زیرا خاطراتی را به همراه می آورند ، اما تمرکز این نمایشگاه بر قدرت جامعه ما ، احساس وحدت و مهمتر از همه دلسوزی و حمایتی است که در آن زمان به وجود آمد. ما از سراسر کشور و سراسر جهان هدایای خارق العاده ای دریافت کردیم و داستان های پشت سر آنها به طرز باورنکردنی در حال حرکت است و ارتباط واقعی با شهر ما نشان می دهد

کلر فیلیپس ، مشاور اصلی مشارکت و برنامه ریزی شورای شهر گفت: دیدن یادبودها ممکن است احساسات برخی را برانگیزد. من فکر می کنم برای بعضی از افراد ممکن است احساسات آن زمان را به شما برگرداند، اما امیدواریم که این فرصتی برای افراد باشد که به خاطر بسپارند روی حرکات مثبت تمرکز کنند و به جلو حرکت کنند.

افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه 13 سپتامبر در ساعت 5:30 با حضور سخنرانان میهمان از سوی جامعه اسلامی و مدنی از جمله شهردار برگزار می شود. از مردم برای شرکت در این مراسم و مشاهده آثار به نمایش گذاشته شده تا ساعت 9 شب روز جمعه دعوت به عمل آمده و قرار است نمایشگاه هر شنبه و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha