جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محاکمه تیرانداز مسجد کرایست چرچ به سال 2020 موکول شد

حوزه/ خبرگزاری های داخلی نیوزیلند خبر داده اند که دادگاه مربوط به محاکمه عامل حمله تروریستی مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند برای مصادف نشدن با ماه رمضان، از 4 می به 2 ژوئن 2020  موکول شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از moroccoworldnews، محاکمه تروریست عامل حمله خونین به دو مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند که منجر به کشته شدن 51 نمازگزار شد، قرار است 2 ژوئن 2020 برگزار شود.

خبرگزاری های داخلی نیوزیلند گزارش داده اند که زمان این دادگاه همچنین از 4 می 2020 به ماه ژوئن موکول شده است تا جلسات محاکمه با ماه مبارک رمضان، مصادف نشود.

پایگاه خبری نیوزلاندر توضیح داد که بسیاری از قربانیان و اعضای خانواده آن ها ممکن است هنوز در سفر حج به سر ببرند و تیم وکلای مدافع این تروریست استرالیایی تبار نیز اعتراضی به تغییر تاریخ نداشته اند.

برنتون تارنت 28 ساله، از حامیان برتری نژاد سفید متهم به 92 فقره جرم شده که شامل قتل و به خاک و خون کشیدن 51 نمازگزار مسلمان، 40 فقره تلاش برای قتل و یک اتهام تروریستی است.

گفتنی است در 15 مارس 2019، این فرد در دو تیراندازی متوالی در دو مسجد النور و سپس مسجد لینوود در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند درهنگام برگزاری نماز جمعه، این کشتارها را سبب شد. حملات در مسجد النور در ساعت 1:40 بعد از ظهر آغاز شد و در ساعت 1:55 در مرکز اسلامی لینوود ادامه پیدا کرد. این مهاجم همچنین نخستین حمله را در فیس بوک به صورت زنده منتشر ساخت. وی سپس با انتشار بیانیه ای باورهای نژادپرستانه خود را توجیه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha