پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفیدپوست نیوزیلندی متهم به توزیع ویدیوی حملات تروریستی در مساجد

حوزه/ گفتنی است یک نیوزیلندی اهل پارلمرستون نورث به جرم انتشار ویدئوی حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ که منجر به کشته شدن 51 نمازگزار شد، در دادگاه متهم گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، یک مرد نیوزیلندی اهل منطقه پارلمرستون نورث، در 100 کیلومتری شمال پایتخت متهم شده که ویدیوی تیراندازی تروریستی مساجد کرایست چرچ  را به اشتراک گذاشته است.

کنت ریچارد گوندرسن ، 47 ساله ، پنج شنبه در جلسه دادگاه در پارلمرستون  حضور یافت.  وی متهم است که بین 16 مارس و 30 سپتامبر ویدئویی از حمله ، که توسط فرد مسلح  منتشر شده بود ، توزیع کرده است

وی نخستین کسی است که در منطقه ماناواتا به خاطر پخش این ویدئو رسما متهم می گردد. وی اتهامات را رد نکرده و درخواست وثیقه نیز نکرده است و تا زمان حضور بعدی دردادگاه که قرار است در اواخر اکتبر باشد در بازداشت خواهد ماند.

تاکنون چندین نفر به خاطر به اشتراک گذاشتن ویدئو مذکور متهم شناخته شده اند.  این ویدئو که توسط عامل تروریست حمله به مساجد کرایست چرچ به صورت زنده گرفته شده، لحظه کشتار 51 نمازگزار در روز جمعه 15 مارس دیده می شود. دولت نیوزیلند انتشار این ویدئو را ممنوع اعلام کرده و آن را اقدامی مجرمانه تلقی می کند که می تواند تا 14 سال زندان به همراه داشته باشد.

فیلیپ نویل آرسپز، یک حامی برتری نژادسفید که این ویدئو را به اشتراک گذاشته بود پس از پذیرفتن اتهامات به 21 ماه زندان محکوم شد. وی ویدئو را با تصاویر موهن منتشر ساخته بود. متهم مسلح روز پنجشنبه نیز در دادگاه حاضر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha