پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 864093
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
دیدار فرمانده و اعضای شورای فرماندهی تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ حوزه انقلابی حوزه ای است که شاخصه های انقلابی بودن را در نظر بگیرد و براساس همان شاخص ها حرکت کند، دشمن شناس و راه شناس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، آیت الله حسینی بوشهری یکشنبه شب در مراسم افتتاحیه مدرسه عالی انوار طاها که در قم برگزار شد: هدف از راه اندازی این مدرسه را تربیت دانش آموختگان برای اثر گذاری در آینده نظام اسلامی برشمرد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان این که طلبه باید قدر فرصت ها را بدانند و برای اعتلای نظام و حوزه های علمیه همه تلاش خود را بکار بگیرد، افزود: عمر زود گذر است و اگر بگذرد دیگر برنخواهد گشت. بنابراین باید از همه شرایط نهایت استفاده را کرد.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: جامعه امروز با همه تحقیرها اما روحانیت همچنان مرجعیت دینی را عهده دار است و دلیل آن اعزام و حضور طلاب و مبلغین در مناطق مختلف برای تبلیغ  و استقبال مردم از روحانیون است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که در شرایط ویژه شبهات اعتقادی و دینی و ... قرار داریم و روحانیت قرار است از دین دفاع کند، اظهار داشت: حوزه ای امروز پاسخ گو است که براساس نیاز روز حرکت کند، زمان شناس باشد و شرایط ویژه را درک نماید.

امام جمعه قم افزود: حوزه انقلابی حوزه ای است که شاخصه های انقلابی بودن را در نظر بگیرد و براساس همان شاخص ها حرکت کند، دشمن شناس و  راه شناس باشد،  در این صورت چنین حوزه ای موفق خواهد شد.

وی با بیان این که همه تلاش مدیران و اساتید رشد علمی حوزه علمیه باشد، بر اهمیت این مسئله تأکید کرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha