سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام خاموشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با بیان اینکه قدرت علم بومی ایران به جایی رسیده است که پهپاد پیچیده آمریکایی را ساقط می کند، گفت: برای استقلال کشور راهی جز علم آموزی، تولید و بومی سازی نداریم و باید کار کرد و کار هم باید دانش بنیان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در آئین بازگشایی مدارس که امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی متین برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی برای علم آموزی هزینه کرده است، اظهار داشت: در بیانات رهبر انقلاب در مورد فراگیری علم و علم آموزی فراوان تاکید شده است و این تاکیدات برگرفته از آیات و روایات است که علم را به عنوان یک قدرت معرفی میکند.

وی با اشاره به تعبرات قرآنی درباره علم و جهل، بیان داشت: در قرآن فرق عالم و جاهل با تعبیراتی بیان شده است از قبیل: آیا عالم و غیر عالم مساوی هستند؟ آیا کور و بینا مساوی هستند؟ مرده و زنده مساوی هستند؟ و همه این موارد و تعبیرات دیگر در جهت بیان کننده علم و علم آموزی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی گفت: حقیقت علم حقیقتی الهی است که این در آیات قرآن کریم به آن اشاره شده است که اگر از جانب خداوند این علم بیان نشود انسان نمیتواند به آن دست یابد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برای علم آموزی نسل جوان خود کار و تلاش کرد و امروزه با لبه تکنولوژی غرب برخورد کرده ایم و اگر یک پهپاد آمریکایی را ایران می زند این به خاطر قدرت بومی ایران است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: اگر می بینید که سربازان ما در قسمت موشکی و در دفاع از میهن عزیز خوب کار کرده اند، این موفقیت را باید در آموزش و پرورش و وزارت علوم و آموزش عالی و دستگاه هایی دانست که توانستند علم و علم آموزی را بومی کنند.

وی با بیان این که قدرت علم بومی ایران به جایی رسیده است که پهباد پیچیده آمریکایی را ساقط میکند، تاکید کرد: برای استقلال کشور راهی جزء علم آموزی، تولید، اختراع، اکتشاف و بومی سازی نداریم. باید کار کرد و کار هم باید دانش بنیان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی گفت: در مدیریت اینجانب برای مدارس اوقافی برنامه های خاصی داریم و حمایت های ویژه در نظر گرفته شده و تلاش و سعی ما بر این است که در روابط با آموزش و پرورش هرچه بیشتر نزیکتر عمل کنیم.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: اینجانب به عنوان معلمی که چند دهه مشغول به تدریس بودم از دانش آموزان تقاضا دارم که در مسیر علم و علم آموزی جهادی کار کنند.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha