جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ مدیرحج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ثبت‌نام سفر عتبات در ایام اربعین از یکم شهریورماه آغاز شده و تا دو روز مانده به اربعین ادامه خواهد داشت، گفت: تاکنون استقبال خیلی خوبی از سوی مردم خراسان جنوبی صورت گرفته است.

ابوالفضل  نوفرستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با بیان اینکه ثبت‌نام سفر عتبات در ایام اربعین از یکم شهریورماه آغاز شده و تا دو روز مانده به اربعین ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تاکنون استقبال خیلی خوبی از سوی مردم خراسان جنوبی صورت گرفته است.

وی از ثبت نام 5800 زائر پیاده روی اربعین حسینی ازخراسان‌جنوبی تاکنون در سامانه سماح خبر داد و افزود: 35 دفتر خدمات زیارتی ثابت و شش دفتر خدمات زیارتی سیار در شهرهای سه‌قلعه، درح، عشق‌آباد، دیهوک و خضری راه‌اندازی شده وآماده ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در پیاده‌روی اربعین هستند.

مدیرحج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته، چزابه و مهران مرز خروج زائران اربعین حسینی در خراسان‌جنوبی تعیین شده، تصریح کرد: زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح samah.haj.ir وهمچنین با مراجعه به دفاتر زیارتی که در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها فعال شدند جهت ثبت‌نام و تعیین مرز مورد نظر اقدام نمایند.

پاسخ به چرایی پرداخت هزینه در سامانه سماح

نوفرستی در پاسخ به پرداخت هزینه در سامانه سماح از سوی زائرین حسینی، خاطرنشان کرد: زوار اربعین بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح  بخشی از مبلغ را به عنوان حق بیمه که برعهده ی بیمه ی ایران است و بخش دیگر مربوط به درمانی است، پرداخت می کنند و این هزینه ها تنها بابت این امور است.

وی ادامه داد: چنانچه افرادی به اینترنت دسترسی نداشته باشند در سامانه سماح ثبت نام کنند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های رسمی دارای مجوز، جهت ثبت‌نام مراجعه و حق‌الزحمه ثبت‌نام برای کارگزاری‌ها نیز سه هزار تومان است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی  از زائران خواست ثبت‌نام در سامانه سماح را به روزهای آخر موکول نکنند و عنوان کرد: زائران پیاده‌روی اربعین  هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های خود را برای این سفر انجام دهند تا با خیالی آسوده به این سفر مشرف شوند.

نوفرستی با بیان اینکه زائرانی که در ایام اربعین به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شوند حداکثر تا یک ماه مجاز به اقامت در کشور عراق هستند، یادآوری کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، زائران می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح و همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

لازم به ذکر است، پوشش بیمه‌ای اربعین  از ۵۰ کیلومتر قبل از مرز و همچنین در کشور عراق مورد استفاده است که برای مقابله با حوادث، رخدادها و بیماری‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha