جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آمارهای سازمان حج و زیارت استان کردستان نشان می دهد که تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از مردم استان کردستان در سامانه «سماح» برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد اجتماع بزرگ زائران حرم امام حسین (ع) از سراسر کشور و حتی دیگر کشورها بوده ایم که این نشان از عظمت اسلام دارد.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: مردم اهل سنت استان کردستان هم که علاقه وافری به اهل بیت رسول اکرم (ص) دارند، همه ساله در ایام اربعین حسینی برای زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین علیه السلام عازم کربلای معلی می شوند.

حجت الاسلام سادات با اشاره به اینکه استقبال عاشقان آقا اباعبدالله الحسین (ع) از مراسم اربعین امسال بی شک تاریخی و بی نظیر خواهد بود، تاکید کرد: آمارهای سازمان حج و زیارت استان کردستان نشان می دهد که تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از مردم مومن و انقلابی استان کردستان در سامانه «سماح» برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین ثبت نام کرده اند.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: سال گذشته در کردستان ۹ موکب برای خدمات رسانی به زوار حسینی برپا شده بود که امسال با همیاری مردم این استان این تعداد به بیش از ۱۹ موکب رسیده است که ۱۴ مورد از آن در خود استان کردستان، یک موکب در مرز خسروی کرمانشاه و ۴ موکب دیگر در کربلای معلی برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی برپا می باشد.

حجت الاسلام سادات در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه تهمیدات لازم برای یک راهپیمایی عظیم و باشکوه از سوی نهادها و ادارات ذیربط در استان کردستان انجام گرفته است و در حال حاضر کمیته های مختلفی در این باره فعالیت خود را آغاز کرده اند.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: امسال برای نظم بیشتر در راهپیمایی اربعین حسینی، زمان خروج و ورود زوار از مرزهای کشور به سمت عراق به اطلاع زائران خواهد رسید.

حجت الاسلام سادات تصریح کرد: همچنین زوّار کردستانی می توانند تنها با داشتن گذرنامه معتبر از مرز خسروی استان کرمانشاه وارد کشور عراق شوند.

وی عنوان داشت: مسیر تردد زائران حسینی کشور جمهوری آذربایجان، کردستان است، لذا برای این زوار بسته های فرهنگی در نظر گرفته شده است تا هم این استان را به خوبی بشناسند و هم موارد و نکات دینی و مذهبی را به خوبی فرا بگیرند.

حجت الاسلام سادات در پایان سخنان خود گفت: امسال همانند سالهای گذشته مردم مسئولیت مدیریت موکب ها را در استان کردستان برعهده خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha