پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اربعین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: خوشبختانه در سال های اخیر مردم کردستان به ویژه طلاب و روحانیون مدارس علمیه شهرستان های استان با برپایی ایستگاه های صلواتی، امکان اسکان و... برای زائران حسینی، ارادت خود را به خاندان اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین (ع) را نشان داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: یکی از بزرگترین اجتماعات انسانی، مراسم راهپیمایی اربعین حسینی است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: این راهپیمایی نماد عظمت جهان اسلام است و باید از این حرکت عظیم به عنوان نمایش اقتدار اسلام در جهان کنونی نام برد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بسترهای لازم برای مراسم اربعین امسال باید مهیا شود، تاکید کرد: هرساله استان های هم مرز با عراق میزبان زائران بارگاه ملکوتی سیدالشهدا (ع) هستند که این میزبانی برای ما افتخاری بس بزرگ است، لذا باید از هم اکنون زیرساخت های آن را مهیا سازیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه گفت: خوشبختانه در سال های اخیر مردم کردستان به ویژه طلاب و روحانیون مدارس علمیه شهرستان های استان با برپایی ایستگاه های صلواتی، امکان اسکان و... برای زائران حسینی، ارادت خود را به خاندان اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین (ع) را نشان داده اند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: حوزه علمیه کردستان و مدارس سطح استان از هم اکنون کارگروه هایی تشکیل داده اند، لذا امیدواریم بتوانیم بخشی از خدمت به زائران اربعین را انجام دهیم و در این ثواب دخیل باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه اظهار کرد: امسال هم به مانند سالهای گذشته از هم اکنون بسیاری از طلاب، روحانیون و اساتید حوزوی برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند و در سامانه «سماح» ثبت نام نموده اند و برآورد می شود که زائران کربلا از این استان نسبت به سال گذشته از رقم بالایی برخوردار باشد.

این استاد حوزوی گفت: طبق برنامه ریزی هایی که با دیگر نهادها و سازمانهای فرهنگی داشته ایم، در مسیر زائران ایستگاه های صلواتی، مراکز امدادرسانی، هلال احمر و... و. در ایام اربعین دایر می باشند و همچنین در مسیرهای تردد زوار تعدادی از روحانیون برای پاسخگویی به سئوالات شرعی زائران حضور خواهند یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha