جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و قرارگاه طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: چهار هزار روحانی مستقر مشغول فعالیت فرهنگی در کشور هستند و طبق نیازها و موقعیت های جغرافیایی در حال برنامه ریزی و هدفگذاری هستیم و باید این اقدامات زمینه رفع و کاهش آسیب های اجتماعی شود. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام رفیعی، مسئول برنامه ریزی و قرارگاه طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، عصر امروز در همایش فصلی روحانیون مستقر ویژه اربعین حسینی در مجتمع کوثر بابلسر ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) و ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهیدان ایران اسلامی، اظهار داشت: چهار هزار روحانی مستقر مشغول فعالیت فرهنگی در کشور هستند و طبق نیازها و موقعیت های جغرافیایی در حال برنامه ریزی و هدفگذاری هستیم و باید این اقدامات زمینه رفع و کاهش آسیب های اجتماعی شود. 

وی به نقش روحانیت در رشد و تعالی دینی جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: حضور مستمر و پررنگ روحانیت در جامعه یکی از مهم ترین راه های کاهش مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که روحانیت همواره دغدغه دینداری داشته و برای حفظ و تعالی جامعه اسلامی تلاش و مجاهدت کرده است، بیان داشت: امروز نیز این ظرفیت عظیم دینی و تبلیغی در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب قرار دارد.

وی با تأکید بر این که باید بیش از پیش از ظرفیت و توان تبلیغی و فرهنگی روحانیت در جامعه بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: روحانیت در چهار دهه اخیر همواره در صحنه های مختلف انقلاب نقش آفرین و اثرگذار بوده است.

مسئول برنامه ریزی و قرارگاه طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه سخنان خود با تاکید بر شناسایی بیش از صد و بیست محله کم برخوردار و آسیب پذیر در کشور، افزود: بیش از صد و بیست منطقه و محله آسیب و کم برخوردار در کشور شناسایی شده است که در قرارگاه طرح تحول اجتماعی با وجود برنامه ریزی در خصوص آسیب های اجتماعی نسبت به رفع و کاهش آن اقداماتی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدام مجاهدانه مبلغان در این مناطق آسیب، تصریح کرد: برنامه های کارگاهی و آموزشی فصلی برای روحانیون مستقر و مبلغان یکی از اقدامات این قرارگاه طرح تحول اجتماعی است و بروز شدن مبلغان به سلاح علم و ایمان و اخلاص می تواند در موفقیت های آنان در حوزه تبلیغ موثر واقع شود.

مسئول برنامه ریزی و قرارگاه طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به تمرکز فعالیت های فرهنگی در مساجد و اهمیت آن در این برهه از زمان اشاره و تاکید کرد: خدمات اجتماعی مبلغان و حضور این عزیزان در مشارکت های مردمی به ویژه در سختی ها و مشکلات می تواند زمینه اعتماد بیش از پیش مردم و همدلی احاد جامعه به جامعه روحانیت را فراهم کند که در سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ در بخش هایی از کشور نمونه آن را شاهد بودیم و مردم هم از این اتفاق و حضور روحانیت در بخش های اجتماعیکشور به گرمی استقبال کردند.

حجت الاسلام رفیعی با تقدیر از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و مدیرکل استان در حوزه آسیب های اجتماعی، بیان داشت: سعادت و تعالی جامعه اسلامی در گرو اقدام مجاهدانه فعالان حوزه تبلیغ و مبلغان است و باید این حضور زمینه شکل گیری  تمدن نوین اسلامی را فراهم کند و امید است با ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری نسبت به تمدن سازی در بخش های مختلف جامعه شاهد رشد و شکوفایی ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha