جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادگستری کل استان فارس

حوزه/ آزمون تصدی امر داوری با نظارت دادگستری استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، آزمون تصدی امر داوری با نظارت دادگستری استان فارس صبح امروز در شیراز برگزار شد.

 بنا بر این گزارش، در این آزمون ١٠٧٩ نفر از داوطلبان تصدی امر داوری  در استان فارس، در یک حوزه امتحانی به صورت متمرکز در شیراز به رقابت پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در جریان دیدار از حوزه امتحانی  با بیان اینکه جذب داوران حرفه ای از اقدامات مبتکرانه دادگستری استان فارس در جهت تحول در مجموعه قضایی و با هدف کاهش ورودی پرونده های قضایی، قضا زدایی، فصل خصومت و مشارکت بخش های غیر حاکمیتی و ایجاد صلح و سازش است گفت: این طرح در استان فارس با هدف بهره گیری از نهاد داوری ارائه گردید که به همین منظور کلیه متقاضیان فعالیت در این زمینه از طریق سامانه الکترونیکی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ثبت نام کردند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی ضمن تمجید از نظم و امنیت برگزاری آزمون عنوان کرد: به لحاظ استقبال گسترده علاقمندان بخصوص حقوقدانان، دانشگاهیان، اعضای هئیت علمی و وکلای دادگستری از امر داوری تلاش کردیم تا شرایط برابری در جذب داوران ایجاد کنیم.

گفتنی است ١٠ درصد از برگزیدگان در این آزمون پس از انجام مصاحبه و گزینش و گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته داوری مجاز به فعالیت در امر داوری در سطح استان فارس می باشند.

همچنین داوطلبان می توانند نتایج آزمون را طی ماه های آتی از طریق سایت pishgirifars.ir دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سارا امیری IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام. خسته نباشید. ببخشید میخواستم بپرسم دوره های داوری سال 99 هم برگذار میشه ؟ در شهرستانها هم برگذار میشه؟