پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اربعین حسینی در این مقطع، می تواند بهترین پیام ها را به سراسر جهان مخابره کند، گفت: پیاده روی اربعین یک مسئله بین المللی است که دشمن به دنبال بهره برداری سوء از این حماسه است.

به گزارش خبرنگار«حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با معاون امور استان های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور با اشاره به اینکه بهره برداری ویژه از پیاده روی عظیم اربعین نیازمند یک طرح ویژه است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت فرهنگی در عراق به سه اصل، احترام به حاکمیت عراق، تقویت مرجعیت شیعه و حفظ میزبانی مردم عراق تأکید و توصیه کرده اند، لذا باید این موارد مورد توجه همگان به خصوص کمیته فرهنگی اربعین قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه  کمیته فرهنگی اربعین به دنبال آن است، در واقع مسئله اصلی می باشد، تصریح کرد: تمامی اقدامات و زحماتی که کشیده می شود در نهایت به علت غایی ختم می شود که آن علت غایی نیز در کمیته فرهنگی اربعین نهفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: پیاده روی اربعین یک مسئله بین المللی است و دشمن به دنبال بهره برداری سوء از این حماسه است، البته زمانی نمی تواند از آن بهره برداری سوء کند که کمیته فرهنگی اربعین حساب شده عمل کند و عدالت خواهی، ایثار، محبت، عشق، انسان دوستی، اخلاق و.... را به عنوان هدف غایی اربعین حسینی، مطرح کند.

وی بیان داشت: در مقابل تفکر حسینی، تفکر غرب قرار دارد که کارش خشونت، ویرانی شهرها، آواره کردن مردم، محاصره اقتصادی، محاصره دارویی و ایجاد امراض در ملت های ضعیف است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اربعین حسینی در این مقطع، می تواند بهترین پیام ها را به سراسر جهان مخابره کند، افزود: در این راستا باید به صورت کارشناسانه، متخصصان اهل فن چه از نظر شناخت و چه از نظر تبیین، با یکدیگر بنشینند و برای رساندن پیام اربعین، اساس نامه و راهکارهایی ارائه دهند که به ریز و درشت مسائل بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: طی فرصت یک ساله ای که هر ساله وجود دارد، می شود از تریبون های نماز جمعه، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، حوزه و .... استفاده کرد تا آموزش ها به حد مطلوب برسد، البته در این فرصت کم چند روزه تا اربعین نیز می توان اقداماتی انجام داد و مسائلی را مطرح کرد.

وی خطاب به معاون امور استان های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور گفت: کار شما به نوعی جهاد است و با توجه به اینکه دشمنان، امروز یک جنگ فرهنگی در دنیا به راه انداخته اند، شما نیز نباید هرگز به این قناعت کنید بلکه باید حساب شده فکر و کار کنید به گونه ای که هم جلوی عوارض سوء آن را بگیرید و هم از این فرصت به مانند فرصت حج استفاده کنید تا بتوانید پیامتان را به جهانیان برسانید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه باید خود را مجهز کنید و وقتی مسئولیت این کمیته را بر عهده گرفته اید، باید آن را تا انتها طی کنید، تأکید کرد: باید آموزش زائران به گونه ای باشد که یک ایرانی با بصیرت راهی کربلای معلی گردد تا طی صحبت های لحظه ای با زائران دیگر کشورها پیامی را صادر کند که می تواند از طریق اخلاق و نوع برخورد نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha