پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگاه تخصصی «شیوه های ترویج نماز» ويژه دانش آموختگان، مبلغان و ائمه جماعت در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس

حوزه/حجت الاسلام بحرینی، محبت را شاه کلید تربیت و تبلیغ دانست و بگفت: به فرموده ی پیامبر (ص) فرزندانتان براساس سه اصل آموزش یعنی انس با قرآن، محبت پیامبر (ص) و محبت اهل بیت علیهم السلام تربیت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام بحرینی در کارگاه تخصصی «شیوه های ترویج نماز» ویژه دانش آموختگان، مبلغان و ائمه جماعت که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه هدف هر مجموعه، نشان دهنده ی اهمیت آن مجموعه است، گفت: طبق آیه ی «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» هدف خداوند از خلقت انسان رسیدن انسان ها به عبودیت است.

این کارشناس حوزوی افزود: خداوند برای هدایت انسان ها دعاهای بسیاری در قرآن دارد و برای راهنمایی و عبودیت انسان ها معلمانی همچون حضرت ابراهیم (ع) فرستاده است.

وی با استناد به آیات سوره ابراهیم(ع) به اهمیت توجه به نماز پرداخت و گفت: حضرت ابراهیم (ع) از خداوند برای نسل و ذریه اش رهبری امت و توفیق دعوت و اقامه ی نماز را درخواست کرد.

کارشناس دینی با توجه به  آیه 14 سوره مبارکه طه هدف حضرت موسی (ع) را اقامه ی نماز دانست و افزود: حضرت موسی (ع) با طلب شرح صدر و گشوده شدن زبان و طلب همیاری حضرت هارون (ع) به ترویج عبودیت خداوند پرداخت.

وی با بیان این که اولین سنگ بنا در اسلام، مسجد پایگاهی برای اقامه نماز بود، گفت: اولین اقدام پیامبر (ص) در شرایطی که کعبه بت خانه و محل اجتماع مشرکین شده بود تبلیغ و اقامه نماز بود.

حجت الاسلام بحرینی بیان داشت: خداوند در آیه 40 سوره حج «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ» در وصف حکومت امام زمان (عج) ابتدا به اقامه ی نماز و سپس به اقتصاد اشاره دارد و لذا تا نماز گسترش نیابد اقتصاد نیز درست نمی شود.

کارشناس دینی با اشاره به اینکه باید با دیدن لایه های درونی جامعه آسیب ها را شناخته شود، افزود: طلبه ها در دین داری رکن اول جامعه هستند و باید برای گسترش فرهنگ نماز در جامعه تلاش بیشتری کنند .

کارشناس دینی با بیان شیوه های ترویج نماز، گفت: سه بعد شناختی و رفتاری و انگیزشی در انسان وجود دارد که بعد احساسی انسان نسبت به دیگر بعدها قوی تر است و بنا به استنادهای تاریخی بیشتر افراد با محبت، به اسلام گرایش پیدا کرده اند.

وی، محبت را شاه کلید تربیت و تبلیغ دانست و بیان داشت: به فرموده ی پیامبر (ص) فرزندانتان براساس سه اصل آموزش یعنی انس با قرآن، محبت پیامبر (ص) و محبت اهل بیت علیهم السلام تربیت کنید.

مدرس حوزه افزود: محبت به فرزندان حس اطاعت پذیری را در آن ها زیاد می کند و والدین برای دعوت فرزندان زیر 12 سال خود به انگیزه سازی و محبت توجه کنند.

وی در پایان با معرفی کتاب چگونه نماز بخوانیم از حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، بیان داشت: برای نوجوان علاوه بر بعد انگیزشی، استدلال و فلسفه و منطق نیز کاربرد زیادی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha