پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: معلمان برای اینکه بتوانند نسل های خوبی تربیت کنند باید ابتدا روحیه خویش را پرورش دهند و آن گاه به تعلیم و آموزش بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان اظهار داشت: تعلیم و تربیت بشر جایگاه بسیاری ویژه ای دارد که این سعادت نصیب معلمان و آموزگاران شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: معلمان برای اینکه بتوانند نسل های خوبی تربیت کنند باید ابتدا روحیه خویش را پرورش دهند و آن گاه به تعلیم و آموزش بپردازند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از شما معلمان که در این دانشگاه به عنوان دانشجو شناخته می شوید می خواهیم که گام های بسیار موثری در تقویت جایگاه انسانیت بردارید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از سنت های الهی آن است که چیزی که متعلق به خداوند متعال باشد همیشه ماندگار است که در این میان معلمان سنت و نقش انبیای الهی را در جامعه برعهده دارند.

در ادامه این برنامه، یحیی معروفی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان نیز اظهار داشت: آموزه های دین مبین اسلام نقش بسیار مهمی در امر تعلیم و تربیت دارد و باعث تقویت روحیه معلمین خواهد شد.

معروفی در ادامه سخنان خود گفت: ابتکار و خلاقیت، عمل به علم و رفتار مطلوب از مولفه هایی است که معلمان باید سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان افزود: سال گذشته ۲۰۵ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان کردستان پذیرش شدند که این تعداد در سالجاری با افزایش بیش از ۲ برابری روبرو بوده است و تعداد دانجشو به ٥۷۰ نفر رسیده که از پذیرش شدگان جدید، ۱۷۹ دانشجو دختر و باقی آنها پسر می باشند.

معروفی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰۰ دانشجو معلم در ۲ پردیس فرهنگیان استان کردستان مشغول تحصیل می باشند و با افزایش تعداد پذیرش دانشجو در این دانشگاه، تنوع رشته ها هم افزایش داشته و از پنج به ۱۳ رشته رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha