چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اربعین

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: اربعین حسینی جلوه ای از اسلام ناب و راستین رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام در مقابل اسلام ابوسفیانی و بنی امیه ای است.

حجت الاسلام سجاد کاوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان اظهار داشت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی که در سالهای اخیر بازتاب جهانی داشته و نشان دهنده انسجام و اتحاد جهان اسلام در برابر جریان نفاق و تفرقه  است.

وی ادامه داد: حضور جوانان و به ویژه روحانیون و طلاب در موکب ها تاثیر فرهنگی بسیار مهمی در گسترش و پویاتر شدن این همایش بزرگ جهان اسلام خواهد داشت.

حجت الاسلام کاوه اضافه کرد: روحانیونی که در مراسم پیاده روی اربعین حضور دارند می توانند با تشکیل منبرهای کوتاه، بسیاری از ابعاد واقعه عاشورا و اهداف امام حسین (ع) را برای زائران تشریح و کنند که این خود نوعی تبلیغ و نشر اسلام واقعی در برابر اسلام آمریکایی است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج به جنبه های اجتماعی پیاده روی عظیم اربعین نیز اشاره داشت و تصریح کرد: وحدت، انسجام و یکپارچگی میان ملت های  مسلمان از جنبه های اجتماعی این سنت گرانقدر است که در این آیین جلوه پیدا می کند.

وی افزود: در شرایط فعلی که دشمنان در صدد تضعیف و تجزیه عراق بودند، اجتماع اربعین توانست توطئه های آمریکایی را خنثی کند.

حجت الاسلام کاوه در پایان  گفت: اربعین حسینی جلوه ای از اسلام ناب و راستین رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام در مقابل اسلام ابوسفیانی و بنی امیه ای است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha