شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زن محجبه در ویرجینیا به خاطر مذهب در مصاحبه کاری مسخره شد

حوزه/ یک زن محجبه در ایالت ویرجینیا که برای مصاحبه کاری به شرکت حقوقی مراجعه کرده بود، در دومین مصاحبه زمانی که وقتی برای اقامه نماز درخواست می کرد، مورد تمسخر قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از هافینگتون پست، براساس شکایت نامه ای که اخیرا به وسیله یک شهروند مسلمان تنظیم شده، شرکتی در ایالت ویرجینیای آمریکا هنگام مصاحبه با یک زن مسلمان جویای کار، دین و مذهب او را مسخره کرد.

 شهین ایندورولا از شرکت مدیریت فست ترک به خاطر نپذیرفتنش به سبب داشتن اعتقادات دینی شکایت کرده است.

یک زن مسلمان آمریکایی می گوید که یک کارفرمای بالقوه در ویرجینیا دین و مذهب او را تمسخر  کرده است، زیرا او درخواست داشته که در ساعات کاری دو استراحت 5 دقیقه ای برای اقامه نماز داشته باشد.

ایندورولا  روز چهارشنبه طی مصاحبه ای با خبرنگاران گفت که عکس العمل تمسخر این کارفرمای این شرکت به درخواست او برای استراحت نماز بسیار ناراحت کننده بوده، وی «صدمه روحی دیده» و «خجالت زده» شده است.

ایندورولا در کنفرانس مطبوعاتی که توسط شورای روابط آمریکایی - اسلامی  (کایر) برگزار شد ، گفت:  بدیهی است که من به دلیل دین خود مورد تبعیض قرار گرفته ام.

طبق این شکایت بانوی مسلمان 26 ساله که هم اکنون در مرکز اوتیسم و ​​اختلالات مرتبط با آن کار می کند ، پاییز گذشته برای کسب تجربه بیشتر در بخش بازاریابی برای کار اقدام کرد و طی دومین مصاحبه حضوری خود با این شرکت ، طبق گفته های وی مدیر شرکت به وی اعلام کرد که 90 دقیقه استراحت برای نهار خواهد داشت. وی پرسیده آیا می توان 2 تا 5 دقیقه را برای نماز بگذارد. در پاسخ به این سئوال  او معاون مدیر به وی اطلاعات داده که این کار ممکن نیست و ناگهان مصاحبه را پایان داده است. ایندورولا می گوید: وی گفت که ساعت ها برای تو کار نمی کنند! سپس دست هایش را در هوا بالا و پایین برد و گفت: اینجا یک تجارت است و به روسری و حجابم اشاره کرده و به مسخره گفت: مذهب! من نمی خواهم با مذهب کاری داشته باشم! و اسمم را از فهرست اسامی خط زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    1 0
    وای ...