شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدرضا آشتیانی

 حوزه/ معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز هم تجربه های هشت ساله جنگ تحمیلی به عنوان سرمایه ای برای این نظام تبدیل شده است و در سطح منطقه و جهان در بحث نظامی و دفاعی اقتدار مثال زدنی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اظهار داشت: انقلاب اسلامی از بدو تشکیل، دشمنان بسیاری هم در منطقه و هم در جهان داشته و همین دشمنی ها جرقه جنگ هشت ساله علیه ملت ایران را زد.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمنان با این تفکر که انقلاب اسلامی هنوز استحکام خاص خود را پیدا نکرده است، صدام که مزدور آنها در منطقه بود را علیه ایران تحریک کردند و در پشت سر این جنایتکار جنگی بیش از 28 کشور دنیا قرار گرفتند، ولی هرگز نتوانستند به این ملت و نظام آسیبی برسانند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قلم در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دشمنان نه تنها در جنگ هشت ساله نتوانستند وجبی از این خاک مقدس را اشغال کند، بلکه اگر دوستان و اذناب منطقه ای و جهانی اش نبودند، بی شک شکست بسیار سختی در همان روزهای نخستین جنگ هشت ساله از رزمندگان اسلام می خورد.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی در ادامه اظهار کرد: امروز هم تجربه های هشت ساله جنگ تحمیلی به عنوان سرمایه ای برای نظام تبدیل شده است و در سطح منطقه و جهان در بحث نظامی و دفاعی اقتدار مثال زدنی داریم.

 استاد حوزه بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید بدان توجه کامل داشته باشیم موضوع امنیت پایدار کشور است. امروز در جهان و به ویژه در منطقه خاورمیانه شاهد جنگ افروزی، قتل و کشتار هستیم، ولی به یمن برکت خون شهیدان و تلاش نیروهای مسلح و امنیتی شاهد آرامش و امنیت مثال زدنی در کشورمان هستیم که باید قدردان این نعمت بزرگ و الهی باشیم.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به برخی از وظایف و ویژگی های طلاب اشاره کرد و بیان داشت: طلاب به عنوان نمایندگان دینی جامعه در حوزه های علمیه شناخته می شوند، لذا نگاه جامعه به شما طلاب بسیار تیزبینانه و دقیق است، بنابراین همواره سعی کنید که در دوران تحصیل هم به دنبال علم بروید و هم تهذیب و تقوا.

حجت الاسلام آشتیانی در ادامه سخنان خود گفت:  باید قدر  نعمت الهی که خداوند متعال به شما داده است را به خوبی بدانید و با تلاش و کوشش، برای آینده جامعه اسلامی به عنوان یک روحانی و مبلغ با تقوا و با علم شناخته شوید.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید شما طلاب قدردان زحمات شبانه روزی اساتید باشید. شما هادیان و منادیان دین رسول الله در جامعه اسلامی هستید، لذا از لحظه لحظه حضور خود در حوزه علمیه برای فراگیری بهتر و عمیق تر علوم دینی بهره ببرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha