پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موکب

حوزه/ معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: براساس آمارهای موجود امسال مردم استان کردستان ۱۹ موکب برای زوّار حسینی دایر و برپا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد سادات صبح امروز در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار داشت: اتحاد و وحدت نیاز ضروری جامعه اسلامی است و از این رو رسول خدا و ائمه اطهار تاکیدات بسیار فراوانی در این باره دارند.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به اینکه وحدت و برادری ضامن بقای اسلام در عصر کنونی است، عنوان کرد: مردم اهل سنت کردستان بارها نشان داده اند که علاقه و محبت خاصی به اهل بیت رسول اکرم (ص) داشته و دارند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی، اظهار داشت: چندین سال است که مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به سوژه نخست اکثر رسانه های جهان تبدیل شده است و از این اجتماع به عنوان بزرگترین و منسجم ترین اجتماع بشری نام برده می شود.

حجت الاسلام سادات با اشاره به اینکه کردستان محل عبور بسیاری از زائران عتبات عالیات از داخل و خارج کشور است، گفت: مردم استان کردستان سعادت پذیرایی از زائران عتبات عالیات و کربلا را دارند و در این راه هم خدمات بسیاری شایسته به زوّار ارائه می دهند.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: در سالهای گذشته تمام زیرساختهای موجود در استان کردستان برای اسکان، پذیرایی و... از زوار اربعین حسینی مهیا بود و طبق آمارهای به دست آمده میزان رضایت زوار از پذیرایی و مهمان نوازی مردم این خطه بسیار بالا بوده است.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ان شاء الله امسال هم موکب های دایر شده در استان کردستان از چهارشنبه هفته جاری برپا می شوند و عملا از پانزدهم مهرماه آماده اسکان و پذیرایی از زوار مرقد مطهر امام حسین (ع) هستند.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: براساس آمارهای موجود امسال مردم استان کردستان ۱۹ موکب برای زوار حسینی دایر و برپا خواهند کرد.

حجت الاسلام سادات تصریح کرد: از  این تعداد موکب، ۱۴ عدد از آنها در استان کردستان، یک موکب در مرز خسروی کرمانشاه و ۴ موکب باقیمانده دیگر در شهر کربلا برپا می شوند و مردم استان کردستان در موکب های کربلا به زوار خدمات رسانی می کنند.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان داشت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته شده، هر یک از موکب ها در هر وعده از ۱۰ هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی خواهند کرد.

حجت الاسلام سادات با اشاره به اینکه موکب های کردستان در کربلا آماده اسکان ۵ هزار زائر اربعین هستند، گفت: همه هزینه این موکب‌ها از محل نذورات و کمک‌ های مردمی استان کردستان تامین می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: براساس ثبت نام های صورت گرفته از افراد برای خدمت در موکب های این استان، نزدیک به ۵۰۰ نفر به صورت داوطلبانه در ۴ موکب در کربلا به زوار اربعین خدمات رسانی خواهند کرد.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود گفت: نذورات غیرنقدی همانند مواد غذایی، پتو، ملحفه و ... مردم مومن استان کردستان در مهدیه بزرگ شهر سنندج و دفاتر ائمه جمعه شهرستانهای بیجار، قروه و سریش ‌آباد تحویل گرفته می شود.

گفتنی است که شماره حساب ۱۱۰۱۱۰۱۰۰۱۳۱۵۸۳ و شماره کارت ۶۳۹۵۹۹۱۱۵۹۲۵۷۴۲۷ بانک قوامین بنام ستاد اربعین استان کردستان، آماده دریافت نذورات نقدی مردم استان کردستان می باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha