جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روستای شهید آباد فارس

حوزه/ روستای "شهیدآباد" در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد و در زمان جنگ تحمیلی ۷۰۰ نفر جمعیت داشت که حدود ۸۰ درصد آن درگیر دفاع مقدس بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، نقش بی نظیر روستائیان در نبرد های سرنوشت ساز دوارن دفاع مقدس را نمی توان نادیده گرفت.

یکی از روستاهایی که در دوران دفاع مقدس نقش بی نظیری را ایفا کرده است، روستای چمبیان یا بهتر بگوییم همان "شهید آباد" است که پس از جنگ تحمیلی به این نام شهرت پیدا کرده است.

این روستا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد که در زمان جنگ تحمیلی ۷۰۰ نفر جمعیت داشته و حدود ۸۰ درصد آن درگیر جنگ تحمیلی بوده است.

روستای شهید آباد در دوران دفاع مقدس ۴۶ شهید و ۷۰ جانباز تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است؛ قاب عکس شهید تزیین گر هر خانه ای در این روستا است.

 خانواده ای هم در این روستا پیدا می شود که تزیین دیوار خود را با عکس چهار شهید انجام داده است.

۳۶ خانواده شهید در این روستا زندگی می کنند، اولین شهید روستای شهیدآباد عبدالرحیم اکبری باصری قبل از شروع تحملیلی و در درگیری غائله کردستان بر اثر انفجار نارنجک به فیض شهادت نائل آمد.

مرحوم حاج ید الله اکبری با تقدیم چهار پسر خود به انقلاب بیشترین سهم از شهدا را در این روستا دارد؛ یک خانواده سه شهیدی و ۵ خانواده ۲ شهیدی نیز در شهیدآباد زندگی می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha