پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر دشمن خطایی کند، این نظام با تمام وجود مقابل آن‌ها می‌ایستد؛ هرچند ما اهل جنگ نیستیم، اما از سه سطح اول عبور کرده و در مرحله ضربه متقابل قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی، اظهار داشت: امروز امام خامنه‌ای در ایران، سیدحسن نصرالله در لبنان و سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در یمن سه سید از نسل امام حسین (ع) هستند که غرب آسیا را تکان داده‌اند؛ از سوی دیگر پهپاد ۱۵ هزار دلاری (یمنی‌ها)، آرامکوی ۵۰۰ میلیارد دلاری (سعودی‌ها) را به هم ریخت و این همان جنگ نامتقارن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: آمریکا با چالش نظامی با روسیه، چالش اقتصادی با چین و چالش فکری و زیربنایی با ایران روبه‌رو است.

وی گفت: هر انقلابی پنج سطح دارد که اولین آن «وابستگی»، دوم «دفاع ملی»، سوم «بازدارندگی»، چهارم «ضربه متقابل» و پنجم «ضربه اول» است. امروز جمهوری اسلامی ایران به این سطح از توانمندی رسیده که وقتی انگلستان کشتی ما را توقیف می‌کند، ما نیز متقابلاً و با قدرت، کشتی امپراطوری انگلیس را توقیف می‌کنیم و انگلیسی‌ها غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: علاوه بر این در سطح پنجم قدرت اگر دشمن خطایی کند، این نظام با تمام وجود مقابل آن‌ها می‌ایستد؛ هرچند ما اهل جنگ نیستیم، اما از سه سطح اول عبور کرده و در مرحله ضربه متقابل قرار داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که انقلاب اسلامی چهار دهه عمر خود را بدون خیانت طی کرده است، بیان کرد: ما شاهد انقلاب‌های فراوانی در دوران معاصر مانند انقلاب فرانسه یا شوروی سابق بودیم، اما هیچ‌کدام نتوانستند بر اساس آرمان‌های خود ادامه مسیر دهند؛ به عنوان مثال، ببینید انقلاب کبیر فرانسه امروز به کجا رسیده که سارکوزی و مکرون میراث‌دار آن هستند و یا در انقلاب الجزایر، آرمان‌ها در ادامه مسیر این انقلاب از بین رفت؛ چرا که رهبران آن چپ‌گرا بودند.

وی ادامه داد: در انقلاب شوروی، خروشچف با دیدگاه مذاکره با آمریکا به میدان آمد. شوروی مشکل کلاهک اتمی نداشت، بلکه موضوع اصلی انقلاب آن‌ها سرمایه‌داری غرب بود، اما بعد از مدتی شوروی و آمریکا پای میز مذاکره بر سر موضوع کلاهک‌های اتمی رفتند و امروز می‌بینید که ترامپ تمامی آن‌ها را کنار زده است؛ این نتیجه عدول از آرمان‌ها اصلی انقلاب است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در موضوع ایران هم مشکل دشمن با ما بر سر تعداد سانتریفیوژ نبود، بلکه درد دیگری داشتند؛ لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشیارانه با توطئه دشمن مقابله و با فرمایشات خود مسیر را مشخص کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با بیان اینکه یک ملت به خاطر سه عامل از آرمان‌های خود عدول می‌کند، تصریح کرد: اولین عامل دست کشیدن از خداپرستی و رفتن به سمت بت‌پرستی است، دومین عامل تبعیت از یک آشوب‌گر به جای تبعیت از یک رهبر آسمانی است و عامل سوم تنزل به مرحله‌ای است که مردم از رهبران خود غذا طلب کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به وقایع اخیر یمن بیان کرد: آنچه در یمن می‌بینید، یک قانون خداوند است که می‌فرماید اگر شما دو عنصر ایمان و صبر و تقوا را در نیروهایتان افزایش دهید، توان شما یک به ۱۰ خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه اگر اهل بیت (ع) نبودند، اسلام هم نبود، گفت: پیامبر اعظم (ص) بر اساس تدبیر خداوند قرار بود تمدنی را پایه‌گذاری کند که ابدیت داشته باشد و سطح زندگی بشر را تا عمق آن پوشش دهد، ولی متأسفانه به دلیل غفلت، خیانت و عدم توجه خواص و نیز بی‌توجهی مردم این انقلاب به اهداف خود دست نیافت به همین جهت باید گفت که  چنانچه ائمه معصومین (ع) نبودند، اسمی از اسلام باقی نمی‌ماند؛ لذا خون شهدایی که ریخته شد، به‌ویژه خون حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، زمینه‌ساز بقای اسلام و تشیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha