سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پلیس نروژ حمله به مسجد اسلو را عملیات تروریستی اعلام کرد

حوزه/ در مصاحبه خبری، پلیس نروژ اعلام کرد که حمله به مسجدی در نزدیکی اسلو، به عنوان یک عملیات ترویستی بوده و ضارب انگیزه های  راست گرا و ضدمهاجرتی داشته است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailystockdish، پلیس نروژ روز گذشته اعلام کرد که حمله به مسجد نروژ به عنوان یک عملیات تروریستی تحت تحقیق و بازرسی قرار گرفته است.

رانس اسکولد معاون رئیس پلیس نروژ روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: مظنون تیرانداز در مرکز اسلامی النور در نزدیکی پایتخت نروژ، اسلو، چندین اسلحه حمل می کرده، یک سفید پوست نژادپرست بوده و دیدگاه های جناح راست و ضدمهاجرتی خود را به صورت آنلاین ابراز کرده بود.

وی گفت: ما در حال تحقیق در رابطه با این حمله به عنوان یک عملیات تروریستی هستیم.

گفتنی است مظنون پس از اینکه سعی داشت در داخل مسجد تیراندازی کند، توسط یک نمازگزار مسن خلع سلاح شد و خوشبختانه کسی در این حمله کشته نشد. یک نمازگزار شجاع که پیش از حضور پلیس فرد ضارب را متوقف ساخته بود، در این حادثه مجروح شد. به گفته وحید احمد سخنگوی مسجد، در لحظه وقوع جرم تنها سه نفر نمازگزار در مسجد حضور داشته اند. و این مرکز را برای برگزاری جشن عید سعید قربان آماده می کردند. محمد رفیق 65 ساله یک بازنشسته نیروی هوای پاکستان به ضارب نزدیک شده و وی را خلع سلاح کرده است.

اسکولد در رابطه با این مسئلنه گفت: این افراد شجاعت فراوانی از خودشان نشان دادند.

گفتنی است فرد مهاجم پیش از ورود به مسجد خواهر ناتنی خود را که یک دختر آسیایی تبار بوده به قتل رسانده است. پلیس معتقد است انگیزه این جنایت قطعا نژادپرستی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha