جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید محمدی

حجت‌الاسلام محمدی گفت: هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید متصل به وقف شود، یکی از علت های پیشرفت اروپاییان اتصال مسیحیت به وقف است چرا که وقف یک صدقه جاریه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، پیش از ظهر امروز در نشست بررسی وقف مشارکتی در حوزه امور قرآنی، در اصفهان، اظهار کرد: قطب اصلی قرآن کشور اصفهان است زیرا تعدد موسسات قرآنی در این استان نشان دهنده علاقه مردم به قرآن است و سایر استان‌ها نیز باید در این زمینه از این منطقه الگو بگیرند.

وی دلیل وجود ظرفیت بالای قرآنی در استان اصفهان را ریشه در ظرفیت تاریخی این شهر دانست و گفت: استان اصفهان همواره در طول تاریخ در همه عرصه‌ها سرآمد بوده و  مایه افتخار کشور و جهان اسلام است.

 دبیر شورای توسعه قرآنی کشور در ادامه به نقش و جایگاه شهیدان در ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که اجر خانواده شهدا در قیامت بی شک بیشتر از شهدا است، زیرا والدین این فرزندان را به نقطه پرواز رسانده‌اند و دوری‌ها و مصیبت‌ها بعد از شهادت تا پایان عمر همراه خانواده شهید است و خانواده شهید در یک مسیر طولانی مصیبت را تحمل می‌کند و اجر خانواده شهید اصلا کمتر از شهید نیست و از خداوند می‌خواهیم که ما را به شهادت نزدیک کند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن تنها شهدا و انسان‌هایی که بر اساس قرآن زندگی می کنند را زنده به حساب می آورد و این افراد بهره مند از حیات طیبه هستند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اگر کسی بتواند قرآنی باشد و به شهادت برسد مصداق دو نوع حیات طیبه در دنیا و آخرت است و در نزد خداوند متعال واقع می‌شود، افزود: شهید قرآنی عالی‌ترین مصداق بقیه الله است، تحول روحی و معنوی که شهید حججی در دنیا ایجاد کرد، موجب شد نام این شهید بدرخشد و این یک افتخار بسیار بزرگ برای مردم اصفهان و نجف آباد است.

وی تصریح کرد: هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند باید متصل به وقف شود، علت پیشرفت اروپاییان اتصال مسیحیت به وقف است چرا که وقف یک صدقه جاریه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha