پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار شجاع

حوزه/ فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: در راستای خدمات‌رسانی به زائرین‌ سفر اربعین، صدور گذرنامه حداکثر در فاصله پنج روز انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری"حوزه" از بیرجند، سردار مجید شجاع، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز در نشست‌ خبری با اصحاب رسانه، با بیان این‌که در راستای خدمات‌رسانی به زائرین‌ سفر اربعین صدور گذرنامه حداکثر در فاصله پنج روز انجام می‌شود، گفت: افرادی که درخواست گذرنامه دارند و ممکن است با توجه به حجم تقاضای بالا، صدور گذرنامه زمان بر شود و احیاناً نتوانند به زیارت عتبات برسند، برایشان گذرنامه زیارتی موقت صادر می کنیم تا امکان سفر زیارتی اربعین را داشته باشند و سپس گذرنامه اصلی را تحویل شان می دهیم.

وی در ادامه  با اشاره به هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: از ۱۱ تا ۱۷ مهر به نام هفته نیروی انتظامی نام گذاری شده است که ۱۲۰ برنامه در طول این هفته در سطح خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

سردار شجاع ادامه داد: کوهپیمایی کارکنان انتظامی خراسان‌جنوبی، یادواره شهدای تشیع و اهل سنت ناجا، ارتباط مستقیم فرماندهان نیروی انتظامی با مردم، برگزاری مراسم عزاداری کارکنان یگان ویژه و غباروبی مزارشهدا از جمله برنامه ها در اولین روز هفته ناجا است.

فرمانده  انتظامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سخنرانی فرماندهان انتظامی استان و شهرستان ها در مصلاهای نمازجمعه، ارائه خدمات رایگان درمانی و مشاوره، برگزاری صبحگاه مشترک، ارتباط مستقیم رؤسای پلیس استان در حوزه های مختلف با شهروندان، آزموش مقررات راهنمایی و رانندگی به همیاران پلیس و طرح ویژه تکریم ارباب رجوع از دیگر برنامه های ناجا در این هفته است.

سردار شجاع، اهدای خون کارکنان ناجا، برگزاری همایش لایه داران فرهنگ ترافیک، دیدار با نماینده ولی فقیه، ورزش صبحگاهی با حضور مردم و با محوریت پلیس، اجرای طرح مردم یاری در مناطق محروم مرزی، برگزاری مانور شهری موتور سیکلت سواران قانون‌مند و بازدید از مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) را از دیگر برنامه ها در هفته ناجا اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از اسن نشست با ارائه گزارش از فعالیت های فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۳۷ هزار تماس با فوریت های پلیس ۱۱۰ در استان صورت گرفته که این میزان نسبت به سال گذشته  ۵ درصد افزایش دارد.

وی با بیان این‌که از تعداد تماس های گرفته شده با سامانه ۱۱۰، ۸۱ هزار تماس منجر به ماموریت شده که این تعداد ۸ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تعداد تماس های گرفته شده با ۱۱۰، ۴۸ هزار مورد بوده که افزایش ۵۱ درصدی دارد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که از ابتدای امسال بیش از ۲۲ تن موادمخدر کشف شده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش دارد.

وی با بیان این مطلب که در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۲ هزار و ۵۸۸ پرونده جرائم مرتبط با مواد مخدر تشکیل شده است، اذعان داشت: ۶۹۲ خودرو در این زمینه توقیف شده است که  رشد ۲۸ درصدی دارد.

شجاع همچنین از صدور بیش از ۸ هزار گواهینامه جدید خبرداد و گفت:  بیش از ۱۷ هزار شماره گذاری و موتور سیکلت در این مدت صورت گرفته است.

فرمانده  انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به ۲۱ فقره پرونده جرائم اقتصادی در خراسان‌جنوبی، یادآور شد: ارزش ریالی این پرونده ها ۱۳۰ میلیارد ریال است. همچنین با توجه به منویات رهبرمعظم انقلاب، پلیس امنیت اقتصادی آغاز به کار کرده است و یکی از ماموریت‌های مهم پلیس برخورد با مفاسد اقتصادی است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری ۸ هزار تصادف در خراسان جنوبی داشتیم که این میزان ۱۳ درصد افزایش دارد. همچنین تعداد تصادف‌های منجر به فوت در سال جاری، ۱۷۵ نفر بوده است که ۵۲ درصد این افراد بومی و ۴۸ درصد مسافر و از سایر استان‌ها بوده اند و ۲۵ درصد تعداد متوفیان افزایش دارد..

شجاع ابراز کرد: ۷۳ درصد تعداد پرونده های پلیس فتا و ۸۰ درصد میزان کشف این پرونده ها افزایش دارد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی تعداد مراجعین به مرکز مشاوره آرامش را یک هزار و ۹۱۵ نفر اعلام کرد و افزود:  ۲ هزار و ۱۹۰ نفر به مددکاری اجتماعی کلانتری ها مراجعه داشته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ح IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 0
    ..من الان 12-13روره درخواست گذرنامه دادم هنوز منتظر پاسخ نهاد هس