شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بسیج دانشجویی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: دانشجویان، طلاب و روحانیون و نیز مردم بودند که قدرت پوشالین رژیم طاغوت را سرنگون کردند و انقلاب اسلامی را در منطقه ایجاد کردند، لذا باید گفت که قدرت فکری و سیاسی دانشجو فراتر از آن است که بعضی ها تصور می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی سالاری، عصر امروز در نشست با جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان اظهار داشت: دانشجویان به عنوان سرمایه های آینده کشور محسوب می شوند و از این رو دشمن برنامه های زیادی برای به انحراف کشیدن این قشر عظیم دارد.

این استاد دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همین دانشجویان، طلاب و روحانیون و نیز مردم بودند که قدرت پوشالین رژیم طاغوت را سرنگون کردند و انقلاب اسلامی را در منطقه ایجاد کردند، لذا باید گفت که قدرت فکری و سیاسی دانشجو فراتر از آن است که بعضی ها تصور می کنند.

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به اینکه جدایی دانشگاهیان و حوزویان آرزوی دیرینه دشمنان داخلی و خارجی وطن است، گفت: تلاش ها و توطئه های بسیاری برای ایجاد انشقاق بین دانشگاهیان و حوزویان روی داده است که همگی این توطئه ها نقش بر آب شده است، ولی بازهم این توطئه ها ادامه دارد و دانشجو و طلبه نباید این مهم را فراموش کند.

این استاد حوزه علمیه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم بسیج دانشجویی اشاره کرد و بیان داشت: به فرموده امام راحل؛ بسیح عصاره ملت است، پس دانشجویان بسیجی باید به خوبی به وظایفی که نظام اسلامی برای آنان تعریف کرده است واقف باشند و همیشه سعی در تعامل با دانشجویان دیگر داشته باشند.

استاد دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گفت: متاسفانه برخی دیدگاه ها نسبت به بسیج دانشجویی بسیار اشتباه و از روی بی آگاهی است، در حالی که بسیج دانشجویی به مانند انجمن اسلامی دانشگاه یک نهاد با کاردهای خاص خود است.

حجت الاسلام سالاری با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی نقش بی بدیلی در حفظ آرمانهای انقلاب و شهدا در دانشگاه دارد، گفت: بسیج دانشجویی این روزها باید در مقابل ناتوی فرهنگی دشمنان علم و فرهنگ این سرزمین به صورت آگاهانه بایستند، لذا مبارزه بسیج دانشجویی یک مبارزه و جنگ نرم علیه دسیسه های بی شمار دشمنان و معاندان این انقلاب است.

این استاد دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: باید نوع نگاه به بسیج دانشجویی در دانشگاه ها تغییر کند و این تغییر هرگز میسر نمی شود مگر با انجام کار فرهنگی توسط خود دانشجویان بسیجی.

حجت الاسلام سالاری در پایان سخنان خود گفت: انتظار می رود که بسیج دانشجویی در صحنه فرهنگی کشور به مانند گذشته خوش بدرخشد و بتواند که منبع تحولات مثبت در مراکز آموزش عالی کشور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha