پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مسعود محمدی

حوزه/ حجت‌الاسلام مسعود محمدی، با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید بال های تعالی نظام باشند، گفت: خوشبختانه تعاملات بین حوزه و دانشگاه در حال گسترش است و در آینده نزدیک شاهد بالندگی علمی در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام مسعود محمدی، استاد حوزه علمیه، صبح امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان کردستان، اظهار داشت: دانشجو و طلبه هر دو در راستای علم‌آموزی حرکت کرده و باید گفت که هر دو در یک مسیر متعالی قدم نهاده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از افکار و جریان‌ها به دنبال جدایی طلبه و دانشجو هستند و این توطئه سالیان درازی است که در جامعه توسط دشمنان پیگیری می‌شود، اما بحمدالله در این زمینه همیشه شکست خورده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید بال‌های تعالی نظام باشند، طلاب و دانشجویان را آینده سازان علمی کشور دانست و گفت: خوشبختانه تعاملات بین حوزه و دانشگاه در حال گسترش بوده و إن‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد بالندگی علمی در کشور خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن به دنبال در دست گرفتن و حاشیه‌سازی برای تشکل‌های دانشجویی است، افزود: دشمنان در تلاش‌اند که تشکل‌های دانشجو را به هر طریق ممکن در مقابل حاکمیت و نظام قرار دهند و بارها این برنامه را امتحان کرده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بینش و بصیرت انقلابی، دینی و سیاسی دانشجویان، دست توطئه گران را در این طرح ناکار گذاشته است.

استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: بی‌شک زمانی که دانشجو در مسیر سیاسی صرف قرار گیرد، مشکلات جامعه بسیار می‌شود؛ چراکه از یک‌سو دانشجو از مسئله مهم علم دور می‌ماند و دوم اینکه فضای دانشگاه تبدیل به جولانگاه گروه‌های سیاسی می‌شود و آن زمان بهترین فرصت برای نفوذ افکار غیردینی و سکولار در دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه اظهارداشت: همین قضیه و برنامه دشمنان نیز در حوزه‌های علمیه کشور بارها مورد امتحان و آزمایش قرار گرفته است، ولی به‌مانند دانشجویان، طلاب نیز جلوی این اقدامات براندازانه را به خوبی گرفته‌اند.

استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمن می‌خواهد روحیه انقلابی گری و تحول‌گرایی را از دانشجو و طلبه بگیرد، زیرا تنها راه برای توطئه و فتنه در کشور سلب این روحیه از این دو قشر مهم و تأثیرگذار جامعه می‌باشد.

وی در ادامه به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: اگر به‌دقت نگاه کنید، دشمنان در هر ۱۰ سال فتنه‌های بزرگی در کشور را ایجاد، هدایت و مدیریت کرده‌اند که اولین فتنه در سال ۷۸ و دومین فتنه در سال ۸۸ و سومین فتنه هم به‌تازگی در سطح کشور روی داد که در این حوادث به خوبی چهره معاندان و عناصر ضدانقلاب و سلطنت‌طلب مشخص و هویدا بود.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: دشمنان در اعتراضات اخیر به دنبال مدیریت این مسئله بودند و تا حدودی در ساعات اولیه توانستند که صدمات و خساراتی به اموال عمومی و بیت‌المال بزنند ولی این امر چندساعتی طول نکشید و مردم ایران متوجه برنامه دشمنان و ضدانقلاب شدند و صفوف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند.

استاد حوزه علمیه استان کردستان در پایان گفت: درسی که از این فتنه‌ها می‌توان گرفت این است که دشمن هرلحظه به دنبال ایجاد فتنه و آشوب در کشور است؛ به همین دلیل درایت، بینش و بصیرت را همواره در امور خود مدنظر داشته باشید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha