پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه اسلامی ایلینوی 18مین جشنواره غذای بین المللی برگزار می کنند

حوزه/ به گفته اعضای کمیته برگزاری جشنواره، امسال نیز مانند سال های گذشته هدف از برگزاری جشنواره ترویج مدارای مذهبی و کمک به نیازمندان بوده و بین 1000 تا 1500 بازدیدکننده داشته اند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از courierpress، جشنواره غذای بین المللی روز یکشنبه در جامعه اسلامی اوانزویل در شهر نیوبورگ در ایالت ایلینوی آمریکا برگزار گردید.

این رویداد سالانه ، که برای اولین بار در سال 2002 آغاز شد ، هر سال با استقبال خوبی برگزار می شود.

 بشرا ثاقب ، که در کمیته اجرایی انجمن اسلامی قرار دارد و در طول 18 سال گذشته در حضور خود در برگزاری این جشنواره همکاری داشته است، گفت: هر سال بین 1000 تا 1500 نفر می آیند.

ثاقب گفت: این جشنواره علاوه بر سرو غذا از کشورهای مسلمان ، ضمن ارتقاء مدارای مذهبی ، راهی است که بتواند به افراد نیازمند در جامعه کمک کند.

درحالی که به نظر می رسد سرو غذا به همه بازدید کنندگان برای 200 داوطلب این رویداد کار سنگینی باشد اما اعضای جامعه اسلامی، مطمئن و استوار این مسئولیت را به پیش می برند.

او گفت: هرچه بیشتر بفروشیم ، بیشتر کمک رسانی انجام میدهیم.

این جشنواره سال بعد از 11 سپتامبر آغاز شد تا مردم این منطقه بتوانند با همسایگان مسلمان خود دیدار کنند و اطلاعات بیشتری در مورد اسلام داشته باشند.

ثاقب در این رابطه می گوید:قبل از 11 سپتامبر ، هیچ مفهوم تبعیض یا ما در برابر آنها وجود نداشت. همه این ها پس از 11 سپتامبر آغاز شد.

در کنار غذا و نوشیدنی، تور بازدید از مسجد این برگزار شده و نسخی از قرآن مجید همراه با ادبیات اسلامی برای ترویج مدارای مذهبی به بازدیدکنندگان داده می شود.  

ثاقب  خاطرنشان می کند: ما امیدواریم که به مردم آموزش دهیم ... آموزش و پرورش کلید تحمل است. بسیاری از مردم نسبت به آمدن تردید دارند. اما هنگامی که آنها می آیند، می بینند که ما نیز مردمانی مثل آنان هستیم و زندگی عادی و خوبی داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha