جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواندن قرآن کودک

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) کامیاران بر ضرورت شناسایی استعدادهای قرآنی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی صبح امروز در جمع تعدادی از فعالان قرآنی کامیاران که در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کاری که شما انجام می دهد به نوعی می توان جهاد در راه خدا تعبیر کرد، زیرا شما در حال نشر و بیان کلام خداوند متعال در جامعه اسلامی هستید.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) کامیاران با اشاره به اینکه اجر و پاداش آموزش قرآن در جامعه اسلامی غیرقابل وصف است، گفت: در این دنیای سرشار از تکنولوژی که معنویات در حال رنگ باختن هستند، مربیان و اساتید قرآنی روح انسان را دوباره با معبود خود پیوند می زنند که این کار کمی در این دوره از زندگی بشریت نیست.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که این سالهای از متولیان امور قرآنی کشور مغفول مانده است، شناسایی استعدادهای قرآنی است؛ در رده های پایین سنی استعدادهای قرآنی بسیاری وجود دارد، ولی به دلیل نبود مراکز تخصصی برای جذب این استعدادها شاهد هدر رفت این سرمایه های معنوی هستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) کامیاران در ادامه با اشاره به آمادگی حوزویان برای ورود به مسایل قرآنی و آموزش احکام، گفت: بعضا کم کاری هایی از سوی برخی نهادهای متولی فرهنگی و دینی صورت گرفته است، لذا حوزویان، طلاب و کارشناسان قرآنی این مدرسه آماده هرگونه همکاری با مراکز آموزشی به ویژه آموزش و پرورش را دارند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بر روی کودکان در امور قرآنی، به نوعی معامله ای برد برد محسوب می شود، اظهار کرد: هنگامی خردسال، کودک و یا دانش آموز با مفاهیم و آموزه های قرآنی آشنا می شود بی شک در آینده، فردی موفق خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) کامیاران ادامه داد: در عصر جدید بسیاری از سرگرمی های اغفال کننده، کودکان و دانش آموزان را از مسائل دینی دور می کند که این مسئله باید در جامعه اسلامی مورت توجه قرار بگیرد و هرچه سریعتر حل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha