پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 867515
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
مهدی محمدی

حوزه/ پیاده روی اربعین جنبشی عظیمی است که از یک طرف وحدت‌بخش و از طرف دیگر، سیل بنیان‌کنی است که هر آنچه در مقابل اهداف عاشورایی باشد را از بین می‌برد.

حجت الاسلام محمدی، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»   از تبریز، گفت : مهم‌ترین نکته درباره اربعین، روایت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) است. حضرت در روایتی که در منابع ‌مختلف از ایشان نقل شده، فرموده‌اند: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است‌: ۱ـ خواندن نماز ۲ـ زیارت اربعین ۳ـ داشتن انگشتر در دست راست ۴ـ وجود آثار سجده ‌بر پیشانی ۵ـ بلند خواندن بسم الله در نماز.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه، به ضرورت‌های زیارت اربعین در زمان حاضر اشاره کرد و افزود: گذشته از این‌که زیارت اربعین از ویژگی‌های مؤمن به شمار می‌رود و جنبه فردی دارد، باید از جنبه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد  جنب‌وجوش عمومی، همبستگی، همدلی و تجمع انسان‌های عاشق در یک نقطه (حرم امام حسین(علیه السلام) و حرکت در راستای شکوفایی تمدن اسلامی، جنبه‌هایی است که در پیاده‌روی زیارت اربعین اتفاق می‌افتد. این جنبش عظیم، از یک طرف وحدت‌بخش و از طرف دیگر، سیل بنیان‌کنی است که هر آنچه در مقابل اهداف عاشورایی باشد را از بین می‌برد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، پیاده روی اربعین را فرصتی مناسب برای تبلیغ دین دانست و ابراز کرد: با توجه به این که تعداد زیادی از روحانیون و طلاب در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند، بنابراین فرصت مناسبی برای تبلیغ دین اسلام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha