جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کربلا

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: در بین الحرمین و کربلا اهل سنت و اهل تشیع دیگر معنایی ندارد و اینها همه الفاظی است که ما خود ساخته ایم و باید در این جایگاه تنها به وحدانیت خداوند و اقتدار دین رسول الله بیندیشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از زائرین اربعین حسینی در سنندج اظهار داشت: حب و ارادت به خاندان نبوت برای همه ما مایه مباهات و این عشق به اهل بیت رسول الله (ص) است که این مسافت طولانی را برای ما سهل و آسان می کند.

استاد حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه امروز اربعین یک رویداد جهانی بزرگ است، گفت: به جرات می توان گفت که اجتماع عاشقان اهل بیت علیهم السلام در کربلا در روز اربعین حسینی، بزرگترین اجتماع بشری در طول تاریخ بوده است، با این تفاوت که حاضرین در این روز، از روی عشق و محبت به اهل بیت علیهم السلام گردهم آمده اند.

حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز تمام دنیا چشم به عظمت اسلام و وحدت مسلمین دوخته اند و در مقابل عده ای نیز تاب دیدن این وحدت و انسجام در بین برادران مسلمان را ندارند که باید گفت همین افراد دشمنان واقعی بشریت هستند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زوار در اربعین حسینی سعی کنند که از معارف و شعور حسینی بهترین بهره را ببرند، گفت: کسانی که قدم در مسیر اربعین حسینی می گذارند باید در مرحله اول با شخصیت و منش امام حسین علیه الاسلام آشنا شوند و سپس بتوانند فلسفه عمیق عاشورا را با تمام وجود لمس و تحلیل نمایند.

استاد حوزه علمیه استان کردستان افزود: سفر ما در اربعین حسینی به جز اینکه یک سفر زیارتی است، می تواند یک سفر معرفتی و دین شناختی و امام شناسی باشد. در این سفر معنوی باید بتوانیم بر داشته های مذهبی مان بیفزاییم.

وی با اشاره به اینکه اربعین باید حبل متینی برای وحدت جهان اسلام باشد، گفت: در بین الحرمین و کربلا اهل سنت و اهل تشیع دیگر معنایی ندارد و اینها همه الفاظی است که ما خود ساخته ایم و باید در این جایگاه تنها به وحدانیت خداوند و اقتدار دین رسول الله بیندیشیم.

حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زوار باید سعی کنند که بار معنوی و معرفتی خود در این سفر روحانی را افزایش دهند و دیدگاه و جهان بینی واقعی را با تمام وجود لمس نمایند.

استاد حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: کسانی که برای اولین بار در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده اند، عشق آقا اباعبدالله الحسین (ع) دوباره آنها را به سمت خود کشانده است که این خود معجزه ای الهی است که باید قدردان این نعمت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha