جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی

حوزه/ سرپرست تبلیغات اسلامی کردستان گفت: اربعین نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: یکی از مراسم های مهم دینی و اسلامی ما مسلمانان اربعین حسینی است که ارج و قرب بسیاری در نزد ما داشته و دارد.

سرپرست تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه اربعین نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام است، گفت: هر ساله در این ایام دوستداران امام حسین علیه‌السلام از هر طیف و گروه و حتی اعتقادی با تمام وجود در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و به مقام سراسر نور آن حضرت عرض ارادت می‌کنند.

حجت الاسلام کرمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اولین و مهمترین پیام اربعین، وحدت جهان اسلام در برابر جهان کفر است و در این روز تمام اهداف شوم دشمنان را ایجاد تفرقه نقش بر آب خواهد کرد.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دشمنان به خوبی می دانند که حرکت هماهنگ مسلمین با هدایت و راهنمایی حضرت امام خامنه‌ای در مقابل کفر بزرگترین اتفاق تاریخ است و به فضل الهی تمدن بزرگ اسلامی شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امسال کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی که برعهده این اداره‌کل است با برپایی ۱۵ موکب مردمی آماده هدایت، استقبال و پذیرایی از زائران است.

سرپرست تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه بیان کرد: موکب ره‌پویان حضرت زینب(س) از شهرستان بیجار و موکب فدائیان ولایت در کربلا برپا شده است و نیز چندین موکب در بیجار، دیواندره، سقز، زرینه، دهگلان، قروه و کامیاران برپا شده است که توسط خود مردم اداره می گردند.

حجت الاسلام کرمی اظهار داشت: همچنین برپایی ۱۵ خیمه نماز در کنار موکب‌های اربعین با حضور روحانیون و مبلغین اعزامی در راستای برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی زائران از دیگر اقداماتی است که کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان کردستان انجام داده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: توزیع برشور و احکام زیارت عاشورا بین زائران اربعین از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین استان کردستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha