شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار ساجدی نیا

حوزه/ سردار ساجدی نیا با اشاره به مرز مهران گفت: از نظر ترافیکی، محورها تقریبا نیمه سنگین و پرتردد است و از هر دو محور چه در رفت و چه در برگشت، عبور و مرور در جریان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، سردار حسین ساجدی نیا، معاون عملیات ناجا، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به مرز مهران گفت: از نظر ترافیکی، محورها تقریبا نیمه سنگین و پرتردد است و از هر دو محور چه در رفت و چه در برگشت، عبور و مرور در جریان است.

وی افزود: ترددها برای ورود و خروج در پایانه مرزی مهران از شب گذشته برابر شده و حتی یک مقدار هم ورود زائران به کشور بیشتر از خروجشان است و طبق آمار تا به این لحظه ۴۱ هزار نفر ورود و ۲۴ هزار نفر خروج از مرز مهران را داشتیم. روز گذشته نیز تقریبا ۱۱۸ هزار نفر از مرز مهران خارج و ۱۰۱ هزار نفر هم از مرز مهران وارد کشور شدند.

معاون عملیات ناجا به مرز شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: محور مرز شلمچه خلوت است و تردد خودروها به آسانی در حال انجام است و مشکلی را نداریم. پایانه مرز شلمچه همانند مرز مهران است البته به خاطر اینکه اتباع خارجی از مرز شلمچه عبور می کنند در گیت های اتباع خارجی، تردد سنگین است.

وی افزود: در مرز شلمچه نیز میزان رفت و برگشت زائران از روز گذشته برابری می کند و اکنون هم عبور و مرور به آسانی دارد صورت می گیرد و مشکلی نداریم.

سردار ساجدی نیا متذکر شد: در مرز چذابه نیز به همین صورت است و مشکل خاصی را مشاهده نمی کنیم.

وی در خصوص افرادی که گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرده اند، گفت: ما هم در نجف اشرف و هم در کربلا کنسولگری داریم و افرادی که در داخل خاک عراق مدارکشان را گم کرده اند می توانند با مراجعه به کنسولگری های ما اقدام به گرفتن مدارک گم شده شان را کنند ولی اگر در بین راه افراد مدارکشان را گم کردند زمانی که به گیت های ما مراجعه کنند طبق هماهنگی هایی که با طرف عراقی منعقد شده آن ها این افراد را تحویل ما می دهند ما در همانجا پیگیری می کنیم و رسیدگی لازم انجام می شود.

معاون عملیات ناجا با اشاره به مشکلاتی که برای مشمولان پیش می آید نیز بیان کرد: این افراد هم نگران نباشند همکارانم تاکنون ۱۳۵ هزار نفر از افرادی که در حوزه نظام وظیفه و مشمولیت مشکل داشتند، امر عبور و مرورشان را تسهیل کردند و در همه مرزهایمان دفاتری را ایجاد کردیم که در همانجا رسیدگی می کنند و مشکل زائران را حل می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha