جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه با امام جمعه شعیبیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین منصوری گفت: یکی از گروه‌هایی که در ایام سیل مصداق کامل ایثارگری و فداکاری بود طلاب و روحانیون بودند که مانند مرواریدی بین مردم درخشیدند و انصافاً دوربین‌ها از نشان دادن این رشادت‌ها قاصر بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین منصوری امام جمعه بخش شعیبیه استان خوزستان با حضور در مرکز خدمات حوزه های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدار از حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ایام سیل ابتدای سال در استان خوزستان و بخش شعیبیه قدردانی کرد.


در حاشیه این دیدار، امام جمعه شعیبیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار حوزه، با بیان اینکه بخش شعیبیه استان خوزستان در سیلی که اوایل سال رخ داد کاملاً در آب فرو رفته بود، گفت: در آن ایامی که مردم این منطقه در اوج سختی‌ها قرار داشتند حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و همکارانشان در این منطقه بسیار دلگرم کننده بود و خاطرات بسیار زیبایی را از ایشان شاهد بودیم.
وی بیان کرد: حضور رئیس مرکز خدمات و مسئولان دیگر در آن ایام که منافقین در منطقه فعال بودند مرهمی بر دل‌های مردم بود.
حجت الاسلام و المسلمین منصوری گفت: حالا که زندگی عادی در این شهرها جریان پیدا کرده است وظیفه دانستیم که خدمت ریاست مرکز رسیده و از زحماتشان تشکر کنیم.
وی با اشاره به خسارت‌های سیل در بخش شعیبیه تصریح کرد: ۳۷ روستای بخش شعیبیه خوزستان تحت تأثیر سیل قرار گرفته بود و ۱۷ روستا و ۱۴ هزار هکتار زمین کشاورزی کاملاً زیر آب رفت.
امام جمعه شعیبیه گفت: گاهی ارتفاع آب تا ۳ متر می‌رسید و مردم منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی و احشامشان را از دست دادند و حتی یک فوتی داشتیم و وضعیت به صورتی بود که جنازه آن مرحوم با قایق تشییع شد.
وی با اشاره به نقش جامعه روحانیت در کمک‌رسانی به مردم در سیل‌های اخیر افزود: سیل امسال با اینکه خسارت‌های بسیاری به بار آورد ولی طلای وجودی بسیاری از مردم را نشان داد.
حجت الاسلام و المسلمین منصوری گفت: این سیل آزمون امتحان ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و بسیاری از زیبایی‌هایی اخلاقی بود؛ قبل از این سیل، برخی از مصادیق اخلاقی مانند ایثار، فداکاری و سختی ناپذیری و رشادت‌های رزمندگان اسلام در ایام جنگ را شنیده بودیم اما در این ایام آنچه شنیده بودیم را با چشم دیدیم.
وی عنوان کرد: یکی از گروه‌هایی که در این ایام مصداق کامل ایثارگری و فداکاری بود طلاب و روحانیون بودند که مانند مرواریدی بین مردم درخشیدند و انصافاً دوربین‌ها از نشان دادن این رشادت‌ها قاصر بودند.
امام جمعه شعیبیه گفت: وقتی روحانیون در کنار مردم سیل‌زده بودند مردم احساس آرامش می‌کردند و بارها شاهد بودم که می‌گفتند حضور روحانیون در کنارشان باعث شده است با روحیه بیشتری با مشکلات به وجود آمده مقابله کنند.
وی بیان کرد: جریان سیل بندها مانند خط مقدم و خاک‌ریز جنگ بود و طلاب و روحانیون در این ایام بیل به دست گرفتند و وارد آب شدند؛ به جرئت می‌توان گفت یکی از رموز موفقیت در به حداقل رساندن ضررهای سیلاب حضور روحانیت در کنار مردم بود.
حجت الاسلام و المسلمین منصوری تصریح کرد: روحانیت از یک سو در مناطق سیل‌زده حضور معنوی داشتند و مایه آرامش قلب مردم بودند و از سوی دیگر بحران را مدیریت می‌کردند. روحانیت در جلوگیری از شکسته شدن سیل بندها، خالی کردن منازل و امدادگری، به تمام معنا مدیریت می‌کردند.
وی با بیان اینکه محور دیگر فعالیت روحانیت در مناطق سیل‌زده خنثی کردن نقشه‌های دشمن بود، گفت: بارها جریان‌هایی از دشمنان به‌صورت کمک‌های بشردوستانه قصد نفوذ در میان مردم را داشتند ولی با حضور روحانیت این نقشه خنثی شد.
امام جمعه شعیبیه خوزستان افزود: در این چند ماهی که از سیل گذشته است بنیاد مسکن با تمام قوا وارد میدان شد و استان فارس به عنوان استان معین ما انتخاب شد و در حال حاضر در حال احداث و همچنین مرمت منازل هستند که جای تقدیر دارد.
وی بیان کرد: در بحث کمک‌های مردمی دو مرحله وجود داشت؛ در مرحله اول همان دوران ابتدای سیل بود که به مواد غذایی آماده نیاز بود و به خوبی انجام شد، ولی در مرحله بعد سیاست عادی‌سازی زندگی را در پیش گرفتیم و کم‌کم با تمام سختی‌هایی که داشتند مردم به زندگی عادی‌شان بازگشتند.
حجت الاسلام و المسلمین منصوری گفت: امروز دیگر مردم سیل‌زده به آب و غذا و این موارد نیاز ندارند، بلکه امروز نیازمند کمک‌های کلان مانند یخچال و کولر هستند. تعدادی از جوانان منطقه قبل از سیل قصد ازدواج داشتند و منتظر برداشت محصول بودند ولی با از بین رفتن محصولات با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.
وی تصریح کرد: جا دارد از زحمات حجت الاسلام و المسلمین ربانی و همکارانشان در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که نشان دادند مرکز خدمات فراتر از خدمت‌رسانی به طلبه‌ها فعالیت می‌کند تشکر کنم؛ این مرکز نشان داده است هرجایی که مردم، نظام و انقلاب نیاز داشته باشد در خدمتگزاری حاضر است.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha