پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آب هرگز نمی‌میرد

حوزه/ دبیر جایزه کتاب ‌قهرمان از استقبال مخاطبان از کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» خبر داد. این جایزه به کوشش مجمع ناشران انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید سجاد موسوی، دبیر جایزه کتاب‌قهرمان با اشاره به استقبال مخاطبان از این دوره، گفت: دومین دوره جایزه کتاب‌ قهرمان با محوریت کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»، نوشته حمید حسام، در حال برگزاری است. استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی مخاطبان از این دوره انجام شده، به طوری که طی دو ماه گذشته ۲۵ هزار نسخه از این اثر توزیع شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به اوضاع اقتصادی و گرانی‌هایی که شامل حال کتاب‌ هم شده است، کمتر کتابی توفیق داشته باشد تا در ظرف مدت دو ماه به این میزان مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد. این امر نشان می‌دهد که اگر برای کتابی تبلیغ و توزیع خوب صورت گیرد، می‌توان به فروش آن در بازار کتاب امید داشت.

دبیر جایزه کتاب‌ قهرمان با بیان اینکه موضوع تمدید زمان برگزاری جایزه در دست بررسی است، یادآور شد: هدف از برگزاری این جایزه این است که کتاب پررنگ و معرفی شود. به نظر می‌رسد که به این هدف رسیده‌ایم؛ به همین دلیل ممکن است زمان برگزاری جایزه تمدید نشود.

«آب هرگز نمی‌میرد»، خاطرات میرزا محمد سلگی از فرماندهان لشکر ۳۲ انصارالحسین همدان است. کتاب به دلایل مختلف از جمله سبک نوشتاری حسام توانست در سال ۹۳ جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را از آن خود کند. حسام که در کارنامه کاری خود آثار متعددی درباره شهدا و دفاع مقدس به یادگار گذاشته، این‌بار تلاش کرده تا با نگاهی جدید به سراغ خاطرات جنگ برود. او با به‌کارگیری اسلوبی نو در کنار استفاده از نثری صریح و بی‌اغراق، قهرمانی از قهرمانان جنگ را معرفی می‌کند. نویسنده در کنار روایت خاطرات سلگی، برای تکمیل خاطرات او و ارائه روایتی کامل و جامع، از خاطرات تعدادی دیگر از رزمندگان و فرماندهان همراه با سلگی نیز بهره برده است.

این اثر یک تابلوی بی‌نقص است از گرماگرم جنگ. از مردی که تمام زندگی‌اش نذر حضرت عباس(ع) است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha