جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر شما/ خاطره‌ای از قدم‌های اربعینیم به سوی بهشت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: اربعین امروز یک رویداد یا اتفاق نیست، اربعین یک فرهنگ بزرگ اسلامی و زیرساخت تمدن اسلامی در عصر جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سید جلال حسینی جمعه شب در جمع طلاب مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) کامیاران که به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد، اظهار داشت: برخلاف تمام برنامه ها و هزینه های میلیاردی دشمنان، اربعین امسال از هر سال دیگری باشکوه تر برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) کامیاران تصریح کرد: این بی اهمیتی به تبلیغات دشمنان وحدت نشان از محبت اهل بیت علیهم السلام در قلب مسلمانان دارد که برای تقویت وحدت هر سختی را به جان خود می خرند.

استاد حوزه علمیه استان کردستان در ادامه بیان داشت: اربعین امروز یک رویداد یا اتفاق نیست، اربعین یک فرهنگ بزرگ اسلامی و زیرساخت تمدن اسلامی در عصر جدید است؛ از این رو اربعین حسینی را فرهنگ می نامیم که در آن پایه های اتحاد و وحدت جهان اسلام محکم تر از گذشته می شود و می تواند برای آینده مسلمین یک تضمین و بیمه در برابر توطئه های بی شمار دشمنان باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران اظهار کرد: در روز اربعین، جهان اسلام یگانه می شود و سنی و شیعه و... معنایی ندارد و آنچه معنا دارد، انسانیت، آزادگی و محبت اهل بیت علیهم السلام و رسول اکرم (ص) است.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ اربعین را در سطوح مختلف جوامع اسلامی نهادینه کنیم، گفت: امروز چهره بسیار خشنی از اسلام به جهانیان نشان داده شده است که این توطئه با اجتماعات بزرگی مانند اربعین خنثی می شود، از این رو تقویت فرهنگ اربعین می تواند چهره واقعی و رحمانی اسلام را به مردم جهان معرفی کند.

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: یکی از نمادهای بارز اربعین امسال وحدت مثال زدنی برادران اهل سنت و شیعه در کشور به ویژه در کردستان و شهرستان کامیاران بود. در این شهر برادران سنی و شیعه در کنار هم به زوار اربعین حسینی خدمت می کردند که این را باید نشان از فرهنگ و بصیرت بالای دینی مردمان این دیار با فرهنگ عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha